سیل در استان نورستان جان ده‌ها تن را گرفت

بیش از ۶۰ تن در اثر این سیل جان خود را از دست داده‌اند

جاری شدن سیل در استان نورستان نه تنها مرگ بسیاری از ساکنان این مناطق را در پی داشته، بلکه خسارت‌های مالی نیز به جا گذاشته است- عکس از خبرگزاری آوا

مقام‌های وزارت امور حوادث دولت افغانستان می‌گویند که سیل سهمگین چهارشنبه شب استان نورستان در شرق افغانستان، جان ده‌ها تن را گرفته است. بهاءالدین جیلانی، وزیر امور حوادث به ایندیپندنت گفت که سیل بیشتر نقاط استان نورستان را فرا گرفته اما بیشترین آسیب به شهرستان کامدیش و روستای مهردیش وارد شده است. او از مرگ ده‌ها تن در این حادثه خبر می‌دهد اما تاکید می‌کند که تا این لحظه، به دلیل در دست نبودن اطلاعات دقیق از محل حادثه، نمی‌توان تعداد دقیق کشته‌شدگان را اعلام کرد. با این حال، حافظ عبدالقیوم، استاندار نورستان، به رسانه‌ها گفته است که در اثر جاری شدن سیل بیش از ۶۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر امور حوادث دولت افغانستان همچنین از بسیج تیم‌های نجات برای کمک به سیل‌زدگان خبر می‌دهد اما به دلیل اینکه منطقه سیل‌زده زیر نفوذ طالبان است، آنان تاکنون نتوانسته‌اند خود را به محل حادثه برسانند. او همچنین گفت که تلاش‌ها برای رسیدگی به سیل‌زدگان از طریق هلال احمر افغانستان هم آغاز شده است. به گفته آقای جیلانی، «طالبان در منطقه حضور دارند. آنان نه خود کوچک‌ترین کمکی به سیل‌زدگان می‌کنند و نه به تیم‌های امداد و نجات این نهاد اجازه می‌دهند خود را به محل حادثه برسانند.»

جاری شدن سیل در استان نورستان نه تنها مرگ بسیاری از ساکنان این مناطق را در پی داشته، بلکه خسارت‌های مالی نیز به جا گذاشته است. به گفته مقام‌های دولت افغانستان، ده‌ها هکتار زمین زراعتی در اثر جاری شدن سیل از بین رفته و جاده‌های زیادی نیز تخریب شده‌اند.

دولت افغانستان اعلام کرده است هرچند طالبان هنوز به تیم‌های امداد و نجات اجازه حضور در منطقه را نداده است، تمهیدات لازم برای کمک‌ به سیل‌زدگان فراهم شده است.