کیمیا علیزاده از دستیابی به دومین مدال برنز المپیک بازماند

علیزاده پس از رفتن از ایران، زیر پرچم تیم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کرد

کیمیا علی‌زاده دارنده مدال برنز مسابقات المپیک ریو- REUTERS/Murad Sezer

کیمیا علیزاده، پس از سه پیروزی پیاپی و یک باخت در برابر حریفی از روسیه راهی مسابقات رده‌بندی شد که آخرین شانس او برای کسب مدال المپیک بود. علیزاده مسابقه پایانی در مقابل خدیجه ایلگون، حریفی از ترکیه، شکست خورد. 

راند اول را در مقابل ایلگون با قدرت شروع کرد و ۳ بر ۲ از حریف خود جلو بود. اما در راند دوم نتوانست امتیازی کسب کند و ایلگون با کسب ۲ امتیاز دیگر، از کیمیا پیشی گرفت. در راند سوم، علیزاده به ۳ امتیاز و ایلگون به ۴ امتیاز دست یافتند و مسابقه با  نتیجه ۸ بر ۶ با برتری ایلگون در مقابل علیزاده به پایان رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیمیا علیزاده در سه مسابقه قبلی روز گذشته، شنبه ۲ مرداد، در برابر حریفانی از ایران، بریتانیا، و چین پیروز شده بود. بازی نخست او در مقابل هم‌تیمی سابقش، ناهید کیانی، از تیم ملی ایران بود. کیانی بازی را ۱۸ بر ۹ به علیزاده واگذار کرد. 

علیزاده در بازی دوم مقابل جید جونز از بریتانیا که دارنده دو مدال المپیک است، با قدرت ظاهر شد و ۱۶ بر ۱۲ جونز را شکست داد تا  به مرحله بعد صعود کند. بازی سوم را هم مقابل حریفی از چین با نام ژو لیجون، دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان، با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شد.  

کیمیا علیزاده که اکنون ساکن کشور آلمان است، در این دوره از مسابقات المپیک در رشته تکواندو وزن منهای ۵۷ با تیم پناهندگان راهی توکیو شد. علیزاده در مسابقات المپیک ریو در ترکیب تیم ملی ایران بود. او اولین زن مدال‌آور در رقابت‌های المپیک است و با ۱۸ سال سن، تا کنون جوان‌ترین مدال‌آور المپیک در تاریخ ورزشی ایران بوده است.

بیشتر از ورزش