فرمانده سپاه به خوزستان رفت، نیروی انتظامی می‌گوید اعتراضات تمام شد

در دهمین روز اعتراضات مردم خوزستان در شهرهای مختلف این استان، سخنگوی پلیس می‌گوید «نقاط حساس» به کنترلمان در آمده

اعتراضات شب گذشته نیز همچنان ادامه داشت- عکس از باشگاه خبرنگاران جوان

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز شنبه، دوم مرداد، اعلام کرد: «هیچ‌گونه مشکل امنیتی در سطح استان خوزستان وجود ندارد و کلیه نقاط حساس شهرستان‌های استان مدیریت و تحت کنترل قرار گرفته و تا این لحظه، بدون رویداد خاصی امنیت حکمفرماست.»

سه روز پیش نیز خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه از قول منابع امنیتی خود پایان اعتراضات مردمی را اعلام کرده بود.

با این‌حال در روزهای بعد اعتراضات ادامه یافت. شب گذشته و در نهمین شب اعتراضات مردمی در خوزستان، شهرهای اهواز، سوسنگرد، حمیدیه، شادگان، ماهشهر و شوش صحنه تجمع و درگیری با نیروهای امنیتی بود. همچنان حضور پرشمار نیروهای امنیتی در این شهرها گزارش ده است. در شهر ایذه در سمال خوزستان و شهر الیگودرز در لرستان نیز نیروهای پلیس و سپاه به صورت گسترده در شهر حضور داشته‌اند تا مانع برگزاری هر تجمعی شوند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های مردمی نشان می دهد که بخش‌هایی از ورودی شهر سوسنگرد با بلوک‌های سیمانی (نیوجرسی) بسته شده است و نیروهای امنیتی در کنار این راهبندان‌ها تجمع کرده‌اند.

اینترنت در خوزستان همچنان با اختلال گسترده روبه‌رو است و در سوسنگرد که ناآرام‌ترین شهر در شب نهم اعتراضات بود برق بخش‌های گسترده‌ای از شهر قطع بود. گزارش شده که آب نیز در این شهر قطع شده است. درگیرهای شب گذشته در سوسنگرد با شلیک نیروهای امنیتی به معترضان ادامه داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته نیز حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته بود که اعتراضات در خوزستان به پایان رسدخ و «مسببین آشوب‌های خیابانی» را «به سزای عملشان» می‌رساند.

جمهوری اسلامی در چهاردهه گذشته همواره با هر گونه اعتراض مردمی با خشونت و سرکوب برخورد کرده است و همواره مردم معترض تهدید شده‌اند که با آن‌ها با شدت و ثدرت برخورد خواهد شد.

در همین حال لیستی غیررسمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن اسامی ۳۵۰ نفر از بازداشتی های روزهای گذشته درج شده است.

صبح امروز نیز حسین سلامی، فرمانده سپاه به خوزستان سفر کرد. در ابتدای صبح خبرگزاری تسنیم نوشت که سلامی برای بازدید از نیروهای بسیجی و سپاهی به اهواز خواهد رفت. بعدتر اعلام شد که او برای سرکشی به پروژه‌های انتقال اب راهی آنجا شده. همین خبرگزاری ساعت گذشته گزارش تصویری بازدید سلامی از منطقه‌ای در حاشیه اهواز و دیدار با گروهی که لباس محلی برتن داشتند را منتشر کرد. تسنیم مدعی شده که این افراد از شیوخ این منطقه هستند.

فرمانده سپاه پاسداران در حالی پا به اهواز گذاشته که قرارگاه سازندگی خاتم و شرکت‌های زیرمجموعه آن مانند سپاسد مجری و پیمانکار بزرگ‌ترین و سودآورترین پروژه‌های سدسازی و انتقال آب از خوزستان هستند.