تاجیکستان برای پذیرش مهاجران افغان آماده می‌شود

وخامت اوضاع امنیتی در مناطق مرزی به تدابیر امنیتی بیشتر در تاجیکستان منجر شده است

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، از اوضاع امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی کرد‌ـ Tajikistan President Press Office / AFP

دولت تاجیکستان برای پذیرش مهاجران افغان که از جنگ می‌گریزند، آماده می‌شود و در نظر دارد تا ۱۰۰ هزار نفر را در خاک خود بپذیرد.

با افزایش حملات طالبان در شمال این کشور و پیشروی شورشیان در مناطق مرزی با تاجیکستان، بسیاری از اقوام ساکن در این سوی مرز در افغانستان آواره شده‌‌اند و برخی مانند قرقیزها به‌ناچار به مهاجرت به تاجیکستان تن داده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های تاجیکستان، امامعلی ابراهیم‌زاده، معاون کمیته اضطراری تاجیکستان، امروز جمعه ۲۳ ژوییه (اول مرداد)، در یک کنفرانس خبری در دوشنبه گفت که دولتش در حال ساخت دو انبار بزرگ مواد اولیه در مناطق ختلان و بدخشان تاجیکستان است تا بتواند به‌سرعت به آوارگان امدادرسانی کند. این مناطق با شمال افغانستان هم‌مرزند.

در ماه‌های اخیر، گروه طالبان بیش از ۲۰۰ شهرستان را تصرف کرده‌‌اند که تقریبا معادل نیمی از خاک افغانستان است.

در ماه جاری میلادی، صدها نفر از ساکنان محلی و نیروهای امنیتی افغان از مرز عبور کردند و خود را به تاجیکستان رساندند، اما مقام‌های تاجیک می‌گویند که بیشتر آن‌ها دوباره به کشور خود بازگشته‌اند.

هم‌زمان، تاجیکستان بزرگ‌ترین رزمایش نظامی تاریخ خود را دیروز پنجشنبه ۲۲ ژوییه (۳۱ تیر)، در دوشنبه اجرا کرد که در آن علاوه بر ۱۰۰ هزار سرباز فعال تاجیک، ۱۳۰ هزار نیروی ذخیره این کشور نیز شرکت داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر رئيس‌جمهوری تاجیکستان اعلام کرده است که در این رژه نظامی یک هزار ماشین نظامی، صدها توپ و راکت‌انداز و ده‌ها هواپیما و هلیکوپتر شرکت داشته‌اند.

این رزمایش بعد از پیشروی طالبان تا مرز تاجیکستان در استان‌های تخار و قندوز افغانستان انجام شد.

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، از ملت خود خواسته است تا با مسئله افغانستان آگاهانه برخورد کنند. او از نقش افغانستان در حل منازعه داخلی تاجیکستان سال ۱۹۹۳  سپاسگزاری کرد و گفت روزهای سخت مردم افغانستان ابدی نیستند.

ناامنی‌ها در جوار مرز تاجیکستان با افغانستان با پیشروی طالبان  شدت یافته و خروج نیروهای آمریکایی به طالبان برای تصرف نواحی شمالی افغانستان انگیزه بیشتری داده است.

به گزارش رویترز، امامعلی رحمان در نطقی تلویزیونی گفت: «با توجه به‌ بی‌ثباتی اوضاع در منطقه، من بار دیگر به ملت تاجیکستان یادآوری می‌کنم که ما باید از صلح و ثبات خود که با هزینه سنگین به دست آمده است، حفاظت کنیم.»

او گفت که ۲۰ هزار نیروی ذخیره نظامی ارتش تاجیکستان در امتداد مرز با افغانستان مستقر شده‌اند.

روسیه که در تاجیکستان پایگاه نظامی دارد نیز برنامه دارد تا رزمایشی مشترک با تاجیکستان و ازبکستان که هر دو با افغانستان هم‌مرزند، برگزار کند.

بیشتر از جهان