متهم به توطئه ربودن مسیح علی‌نژاد در کنار هنرمندان و ورزشکاران ایرانی

براساس گزارش اف‌بی‌آی محمود خاضعین یک مهره اطلاعاتی جمهوری اسلامی است

جشن تولد مهران مدیری با حضور تعدادی از اساتید موسیقی، هنرمندان و پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در دفتر محمود خاضعین از دوستان صمیمی او برگزار شد-انتخاب

روز سه‌شنبه دادستان‌های فدرال آمریکا در نیویورک به اتهام تلاش برای ربودن مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی آمریکایی ساکن نیویورک، دادخواستی را علیه یک مامور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سه عضو دیگر دستگاه اطلاعاتی ایران مطرح کردند.

پلیس فدرال آمریکا با انتشار نام و مشخصات علیرضا فراهانی، کیا صادقی، امید نوری و محمود خاضعین اعلام کرد که اف‌بی‌آی در پرونده توطئه برای ربایش یک شهروند آمریکا به دنبال این افراد است.

این افراد متهم به برنامه‌ریزی برای آدم‌ربایی، پولشویی، کلاهبرداری بانکی و نقض تحریم‌های آمریکا هستند. اف‌بی‌آی می‌گوید این شبکه نه تنها در آمریکا بلکه در دیگر کشورها نیز فعال بوده و از کارآگاهان خصوصی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی و آسیب‌زدن یا ربودن آنها استفاده می‌کرده است.

هرچند از سه متهم پرونده با نام‌های علیرضا فراهانی، کیا صادقی و امید نوری اطلاعات محدودی در دست است، محمود خاضعین که برخی رسانه‌های داخلی ایران او را «حاج محمود خاضعین» معرفی کرده‌اند، در سال‌های اخیر حضور رسانه‌ای گسترده‌ای داشته است.

براساس گزارش اف‌بی‌آی خاضعین یک مهره اطلاعاتی جمهوری اسلامی است. او متهم است که به تعقیب و زیرنظر گرفتن افراد کمک می‌کرده و به همین اتهام دادگاه قرار بازداشت او را صادر کرده است.

اف‌بی‌آی خواستار دریافت اطلاعات درباره خاضعین است و از هرکسی که اطلاعاتی در این زمینه دارد خواسته است به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود مراجعه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمود خاضعین در سال‌های اخیر در شماری از محافل و گردهمایی‌های چهره‌های مشهور، هنرمندان و ورزشکاران ایرانی که برخی از آنها با اتهام نزدیکی به حکومت و استفاده از رانت متهم هستند، حضور داشته است. رسانه‌های ایران او را میزبان برخی مهمانی‌های لوکس هنرمندان و از دوستان نزدیک به چهره‌های مشهور معرفی کرده‌اند. فردانیوز در ۱۶ آبان ۱۳۹۸ نوشت، علی پروین، سعید راد، محمدرضاشریفی نیا، محمدحسن انصاری فرد، افشین پیروانی و محمد سلیمی در مراسم تهیه و توزیع نذری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری در دفتر «حاج محمود خاضعین» حضور پیدا کردند.

پاریسنه در اول بهمن ۱۳۹۸ نوشت:  پرسپولیسی‌ها ظهر امروز به همراه سالار عقیلی و مجیدی مظفری در ضیافت نهاری که محمود خاضعین تدارک دیده بود دور هم جمع شدند.

در اردیبهشت ۱۳۹۷ هم خبرگزاری‌های داخلی ایران از برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس در دفتر «حاج‌محمود خاضعین» خبر دادند.

انتخاب در ۱۸ فروردین ۹۷ نوشت: جشن تولد مهران مدیری با حضور تعدادی از اساتید موسیقی، هنرمندان و پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در دفتر محمود خاضعین از دوستان صمیمی وی برگزار شد.

در برخی تصاویر نام شرکت ایران مهر در کنار محمود خاضعین دیده می‌شود و نام او در این شرکت به عنوان رئیس هیات مدیره آمده است. تعداد دیگری از افراد با نام خانوادگی مشابه نیز در این شرکت به عنوان مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره حضور دارند.

شرکت ایران‌مهر در سال ۱۳۶۵ به ثبت رسیده و در آگهی ثبت ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، موضوع شرکت «واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و مشارکت در امر تولید و بسته بندی موادغذایی و خرید و فروش مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات و مشتقات مواد نفتی شامل قیر و روغن و مشارکت در پروژه های عمرانی و کشاورزی و معدنی و تولیدی و ساخت و ساز اماکن ورزشی و تفریحی و مسکونی و انبوه سازی و شهرک سازی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و اخذ وام و تسهیلات و اعتبارات از بانک‌ها و موسسات و اخذ نمایندگی و اعطای نمایندگی و عقد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و اعطای نمایندگی شرکت» اعلام شده است.

به این معنی که شرکت ایران‌مهر در همه بخش‌ها از صادرات و واردات و معدن و کشاورزی تا ساخت و ساز و بانک و اعطای نمایندگی فعال است.

تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی از حضور محمود خاضعین و دیگر متهمان این پرونده در ایران یا کشور دیگری در دست نیست. همچنین هنوز مقامات جمهوری اسلامی نسبت به گزارش دادگستری آمریکا و اف‌بی‌آی درباره توطئه برای ربایش یک فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار مخالف جمهوری اسلامی از خاک آمرییکا واکنش نشان نداده‌اند.