اشلی بارتی قهرمان رقابت‌های تنیس ویمبلدون در قسمت زنان شد

رقابت‌های تنیس ویمبلدون شنبه ۱۹ تیر در قسمت زنان به کار خود پایان داد

اشلی بارتی با غلبه بر پلیشکووا مقام قهرمانی را به دست ‌آورد و جام قهرمانی را بالای سر برد‌ـ Glyn KIRK / AFP

روز گذشته (شنبه) رقابت‌های تنیس ویمبلدون در قسمت زنان به کار خود پایان داد و اشلی بارتی، زن شماره یک تنیس جهان، موفق شد با غلبه بر نفر سیزدهم جهان یعنی پلیشکووا از چک مقام قهرمانی را به دست آورد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

اشلی بارتی در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شد و موفق شد در ست‌های اول و سوم با نتایج مشابه ۶-۳ پیروز شود و فقط ست دوم را ۶-۷ به حریف خود واگذار کرد. بارتی ۲۵ ساله در این مسابقه با ضربات اسلایس خود کار را برای پلیشکووا سخت کرد، در حالی که اغلب امتیازهای جلو تور را از دست داد اما با بازی هدفمند خود در جریان مسابقه و اشتباهات کم در مجموع موفق شد تا دومین قهرمانی خود در رقابت‌های گرند اسلم را جشن بگیرد.

اشلی بارتی سال  ۲۰۱۹ نیز موفق شده بود اولین عنوان گرند اسلم خود را در رقابت‌های رولان گاروس به دست آورد. او بدین ترتیب سومین زن استرالیایی است که پس از مارگارت کورت و ایوان گولگانگ در ۴۱ سال اخیر موفق به کسب این عنوان در رقابت‌های ویمبلدون شده است. به عبارتی می‌توان گفت در سال‌های اخیر تنیس استرالیا افت محسوسی داشته است و پس از بازنشستگی بازیکنان بزرگی در قسمت مردان مانند لیتون هیویت، پاتریک رافتر و مارک فیلیپوسیس دیگر نتوانسته در رقابت‌های تنیس افتخاراتی کسب کند و اشلی بارتی در قسمت زنان به تنهایی جور دیگر بازیکنان استرالیایی را کشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آخرین استرالیایی که در مسابقات ویمبلدون به قهرمانی رسیده بود لیتون هیویت است که در سال ۲۰۰۲ در قسمت مردان موفق شده بود قهرمانی را برای استرالیایی‌ها به ارمغان آورد. اشلی بارتی ۱۰ سال پیش زمانی که تنها ۱۵ سال داشت موفق شده بود عنوان قهرمانی رقابت‌های ویمبلدون در رده سنی زیر هجده سال را کسب کند و حالا با این قهرمانی به آرزوی دوران کودکی خود رسید.

پلیشکووا حریف اشلی بارتی در این مسابقه نیز دومین فینال گرند اسلم خود را تجربه می‌کرد. او این بار هم مانند سال ۲۰۱۶ که در فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا حضور داشت از رسیدن به قهرمانی ناکام ماند. حضور چهره‌های سرشناس برای تماشای این مسابقه از دیگر نکات قابل توجه بود. حضور شاهزاده ویلیام به همراه همسرش کیت میدلتون، دوشس کمبریج، در استادیوم محل برگزاری مسابقه جو متفاوتی به وجود آورده بود.

حضور تام کروز، هنرپیشه و ستاره مشهور هالیوود، نیز بین تماشاگرانی که برای تماشای مسابقه آمده بودند بسیار جالب بود.

مارتینا ناوراتیلووا و بیلی جین کینگ از اسطوره‌های تنیس زنان جهان نیز بین افراد سرشناس حضور داشتند. در انتهای مسابقه نیز در مراسم ویژه‌ای هر دو تنیسور جایزه خود را از دوشس کمبریج دریافت کردند.  

بیشتر از تنيس