بلژیک، سفیر خود در کره جنوبی را به دلیل سوء رفتار همسرش فرا خواند

طی چهار ماه گذشته این دومین بار است که همسر سفیر بلژیک به سوء رفتار علیه شهروندان کره جنوبی متهم شده است

سوفی ویلمز، وزیر خارجه بلژیک - HATIM KAGHAT / AFP

دولت بلژیک سفیر خود در کره جنوبی را «به فوریت» به کشور فراخوانده است. این تصمیم به دنبال درگیری دوباره همسر سفیر با شهروندان این کشور اتخاذ شده است.

سوفی ویلمز، وزیر خارجه بلژیک، پیتر لِزکوئی سفیر این کشور در سئول را برای دومین بار در چهار ماه گذشته به دلیل سوء‌ رفتار همسرش با مردم محلی به کشور فرا خواند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از پلیس این کشور گفت که خانم ژیانگ ژوکه، همسر سفیر بلژیک روز دوشنبه با یک رفتگر خیابانی ۶۵ ساله ظاهرا به دلیل آنکه جارویش به او برخورد کرده مشاجره کرده است. این دومین باری است که چنین واقعه‌ای تکرار می‌شود.

بنا به گزارش نشریه «دوُ موُرگِن» بلژیک گفته می‌شود همسر سفیر بلژیک رفتگر را با جاروی خودش مورد ضرب و جرح قرار داد و در پی آن رفتگر نیز او را هل داد و به زمین انداخت. پشت خانم ژوکه در این برخورد آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این ماجرا، سفیر بلژیک یک بار دیگر در ماه مه به دنبال یک ماجرای جنجال‌برانگیز دیگر در کره جنوبی به بلژیک فراخوانده شد. در این رویداد، دوربین‌های یک فروشگاه خانم ژوکه را نشان می‌دهد که به صورت یک فروشنده سیلی می‌زند، اما پلیس به دلیل مصونیت دیپلماتیک خانم ژوکه قادر به پیگیری قانونی او نبوده است.

اما وزیر خارجه بلژیک علاوه بر آنکه به منظور حفظ مناسبات میان دو کشور سفیر خود در سئول را فراخواند، مصونیت دیپلماتیک خانم ژوکه را هم لغو کرد تا بر اساس قوانین کره تحت پیگیری قانونی قرار گیرد، اما نهایتا علیه او اقامه دعوا نشد.

«یونهاپ» می‌گوید حتی در مورد دوم  نه خانم ژوکه و نه رفتگر مایل به ادامه قانونی دعوا نبودند.

وزارت خارجه بلژیک در یک بیانیه به نشریه پولیتیکو گفت شرایط حاکم بر رویداد دوم «نامشخص است».

اما از آن جایی که این دومین مورد از چنین واقعه‌ای است، خانم ویلمز ضمن اشاره به «مسئولیت یک سفیر در کشور میزبان و علاقه ما به حفظ مناسبات عالی با جمهوری کره»، گفته است که سفیر این کشور «به فوریت به بلژیک احضار شده است». 

© The Independent