تکذیب گزارش «حذف شده» فارس از اختلال در سامانه کامپیوتری راه آهن ایران

روابط عمومی شرکت راه آهن ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرده است در حال حاضر حرکت قطار‌ها طبق روال و برنامه قبلی در حال انجام است

خبرگزاری فارس ساعتی بعد بدون هیچ توضیحی خبر اختلال در سامانه کامپیوتری  را از خروجی خود حذف کرد- ایسنا

به دنبال اختلال سراسری در سامانه کامپیوتری شرکت راه آهن ایران در روز جمعه، که به گزارش خبرگزاری فارس احتمالا به دلیل حمله سایبری به‌وجود آمده است، فعالیت صدها خطوط قطار به تعویق افتاده و حتی لغو شد.

بر اساس این گزارش، ورودی‌ها و خروجی‌ها، مراکز خرید بلیط، خدمات الکترونیک باری و مسافری، و سایت شرکت راه آهن دچار اختلال و منجر به هرج و مرج بی سابقه‌ای در ایستگاه‌های قطار سراسر کشور شده است.

خبرگزاری فارس ساعتی بعد بدون هیچ توضیحی این خبر را از خروجی خود حذف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران در گزارش خود گفته بود صفحات اعلان ساعات ورود و خروج قطار، لغو فعالیت تمامی خطوط قطار را نشان داده و پیام «تاخیر زیاد به دنبال حملات سایبری» بر روی آن‌ها قید شده است.

در این پیام مسافرین جهت اطلاعات بیشتر به شماره ۶۴۴۱۱ رجوع داده شدند، که بعد از بررسی خبرگزاری فارس، مشخص گردید این شماره مربوط به دفتر رهبر جمهوری اسلامی می‌باشد.

در انتهای خبر نیز گفته شده که نیاز به زمان است تا مقام‌های مسئول بتوانند صحت و سقم این حمله سایبری احتمالی را بررسی کنند، با این وجود تصور نمی‌شود مقامات ذیربط حاضر به انتشار پیام رسمی در این مورد باشند. 

با این حال وبسایت تجارت نیوز از قول صادق سکری مدیرکل روابط عمومی راه آهن این خبر را تکذیب کرده و گفته است اختلال مورد اشاره در حوزه بازرگانی بوده و مشکلی در تردد قطارهای مسافری و باری وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روابط عمومی شرکت راه آهن ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرده است در حال حاضر حرکت قطار‌ها طبق روال و برنامه قبلی در حال انجام است و مشکلی در سیر و ایمنی قطار‌ها وجود ندارد.