یک عارضه خفیف و نادر به فهرست عوارض جانبی واکسن کرونا اضافه شد

هر کس پس از دریافت واکسن در قفسه سینه احساس درد، تنگی نفس یا تپش قلب داشت، باید فورا به پزشک مراجعه کند

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۲۴ دوز واکسن کووید-۱۹ در بریتانیا تزریق شده است-MARTIN BUREAU / AFP

عارضه جانبی جدیدی به فهرست رسمی عوارض واکسن‌های کووید-۱۹ اضافه شده است؛ با این حال متخصصان پزشکی اخطار می‌دهند که چون موارد بروز این عوارض «بسیار نادر» است، وقتی از افراد خواسته می‌شود واکسن بزنند، باید  آن را تزریق کنند؛ مگر آنکه پزشکشان توصیه دیگری داشته باشد.

سازمان تنظیم‌کننده مقررات دارویی و محصولات بهداشتی بریتانیا بین تزریق واکسن کووید-۱۹ و التهاب عضله قلب ارتباطی جدید پیدا کرده است. پس از تحقیق بر روی کمتر از ۱۰۰ مورد در بریتانیا، این نهاد دولتی به این نتیجه رسیده است که واکسن‌های فایزر و مدرنا ممکن است با این بروز این عارضه مرتبط باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس برآورد این تحقیق، مردان جوان بیشتر از سایرین به این عارضه دچار می‌شوند؛ به ویژه پس از تزریق دوز دوم واکسن.

سازمان تنظیم‌کننده مقررات دارویی و محصولات بهداشتی بریتانیا اعلام کرده است هر کس پس از دریافت واکسن در قفسه سینه احساس درد، تنگی نفس یا تپش قلب داشت، باید فورا به پزشک مراجعه کند.

این سازمان در عین حال افزوده است که شرایط یاد شده به ندرت در میان دریافت‌کنندگان واکسن بروز می‌کند و علائم مشاهده شده در میان همین تعداد بسیار کم هم معمولا خفیف است. به گفته دکتر جون رین، مدیرعامل این سازمان، فایده تزریق واکسن‌های فایزر/ بایون‌تک و مدرنا همچنان بیش از عوارض احتمالی آن‌ها است.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۲۲۴ دوز واکسن کووید-۱۹ در بریتانیا تزریق شده است؛ حدود ۴۵ میلیون نفر دوز اول و بیش از ۳۵ میلیون نفر هم هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.