آتش‌سوزی مرگبار در بنگلادش

در اثر این آتش‌سوزی ۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه تولید آب میوه در خارج از داکا، پایتخت بنگلادش، تاکنون بیش از ۵۰ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های بنگلادش روز جمعه اعلام کردند که در اثر این آتش‌سوزی ۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند. تعداد زیادی نیز هنوز در ساختمان محل وقوع آتش سوزی محبوس‌اند و تلاش برای رهایی آن‌ها ادامه دارد.

این آتش‌سوزی شامگاه پنجشنبه در طبقه همکف یک ساختمان شش طبقه در منطقه «نارایانگانج» در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر داکا رخ داد. این کارخانه آب میوه و مواد غذایی تولید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیر منطقه نارایانگانج به رویترز گفت که سه نفر برای فرار از آتش از ساختمان سقوط کرده‌اند و ۴۸ نفر هم بر اثر سوختگی  جان خود را از دست داده‌اند.

یک مقام آتش‌نشانی در این منطقه گفت که به دلیل گرمای شدید ناشی از آتش، ترک‌های بسیاری روی ساختمان به وجود آمده و مواد پلاستیکی، شیمیایی و قابل اشتعال موجود در این ساختمان باعث شعله‌ورتر شدن آتش شده است. به گفته این مقام آتش‌نشانی، با وجود وسعت هر طبقه تنها دو راه پله برای خروج وجود دارد و با گسترش آتش به سمت پله‌ها، بسیاری از کارگران نتوانسته‌اند از ساختمان خارج شوند.

دباشیش بردهان، معاون خدمات آتش‌نشانی ملی بنگلادش، به رویترز گفت: «ما پس از نصب نردبان به پشت‌بام ۲۵ نفر را نجات دادیم. اگر دیگران بتوانند به پشت‌بام برسند می‌توانیم آن‌ها را نجات دهیم.

شاه علم، یکی دیگر از مقام‌های آتش‌نشانی منطقه، هم گفت که بسیاری از کارگران در تلاش برای نجات خود با پریدن از طبقات دوم و سوم ساختمان آسیب دیده‌اند.

منطقه نارایانگانج در مرکز بنگلادش مملو از کارخانه‌هایی است که همه روزه تعداد زیادی از کارگران بدون رعایت استانداردهای ایمنی در آن‌ها مشغول به کارند. 

عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

بیشتر از جهان