آتش‌سوزی مهیب در کارخانه الکل‌سازی قم

چهار نفر از آتش‌نشانان اعزام‌شده به محل مصدوم شده‌اند و وضعیت یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است

درپی آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم که از کارخانه الکل‌سازی آغاز شده و به چندین کارخانه دیگر سرایت کرده است، احتمالا شهرک به صورت کامل تعطیل و تخلیه خواهد شد. 

به گفته حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم، این آتش‌سوزی ساعت شش صبح یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت، به اطلاع آتش‌نشانی رسیده و بیش از یک‌صد آتش‌نشان برای مهار آن اعزام شده‌اند.

آغاز این آتش‌سوزی از کارخانه «مولدان صنایع شیمی» قم بوده است که بسیاری از رسانه‌ها از آن به‌عنوان «کارخانه تولید الکل» یاد کرده‌اند. پس از آن، آتش‌سوزی گسترده‌تر شده و به کارخانه‌ها و مناطق اطراف سرایت کرده و تا کنار جاده پیش آمده است. درپی این آتش‌سوزی، تمام منطقه شهرک صنعتی و اطراف آن در حصاری از دود آن قرار گرفته‌ و حجم دود سیاه از ابتدای اتوبان تهران- قم قابل رویت بوده است.

شهرک صنعتی شکوهیه با مساحت حدود یک‌هزار هکتار در کیلومتر ۱۲ محور قدیم قم- تهران واقع شده و چند واحد صنعتی بزرگ در آن مستقر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی قم از مصدومیت چند آتش‌نشان در این آتش‌سوزی خبر داد و گفت که احتمالا شهرک به صورت کامل تعطیل و تخلیه خواهد شد.

بنابر گزارش‌ها، با توجه به این‌که شرکت مولدان محصولات شیمیایی تولید می‌کند، «دود برخاسته از این آتش‌سوزی ممکن است سمی باشد.»

خبرگزاری ایرنا از اطفای کامل حریق خبر می‌دهد، اما خبرگزاری تسنیم نوشته است که سازمان آتش‌نشانی قم با اعلام «وضعیت بحرانی»، از تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، سازمان آب و سپاه پاسداران درخواست کمک کرده است.

خبرگزاری فارس پیش‌تر از چند کشته و مجروح درپی آتش‌سوزی خبر داده بود؛ اما سخنگوی آتش‌نشانی قم در گفت‌وگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران، از زخمی‌شدن چهار آتش‌نشان در اثر انفجار خبر داد و وضعیت جسمی یکی از آن‌ها را وخیم توصیف کرد. 

به گفته کریمی، علت و میزان خسارت‌های ناشی از این حادثه پس از انجام ارزیابی‌های کارشناسی اعلام خواهد شد.