«از کار افتادگی در اتاق‌خواب»، حاصل کرونا برای یک چهارم مجردهای بریتانیا

«طبیعی است برخی برای برقراری دوباره رابطه جنسی اضطراب داشته باشند»

«زوج‌ها به گذراندن اوقات مفید با همدیگر اولویت نمی‌دهند» - LOIC VENANCE / AFP

هم‌زمان با خلاصی از شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا، بر اساس یک بررسی مهم که در مورد وضعیت عشق و رابطه زناشویی انجام گرفته است، یک‌ چهارم افراد مجرد می‌گویند که در اتاق خواب احساس «از کارافتادگی» می‌کنند و اندکی بیش از یک‌ هشتم (۱۳ درصد) آن‌ها هم می‌گویند برای برقراری دوباره روابط صمیمانه آمادگی ندارند.

موسسه خیریه ریلیت بریتانیا که در زمینه روابط عاطفی فعالیت می‌کند، از بیش از سه هزار نفر در سراسر بریتانیا نظرسنجی کرده و با استفاده از گروه‌های کانونی و بررسی داده‌های اینترنتی، گزارش جدیدی به نام «وضعیت ما در سال ۲۰۲۱» تهیه کرده است.

بنا بر این بررسی، بیش از دو پنجم (۴۲درصد) مردان حاضر در این نظرسنجی از زمان کاهش محدودیت‌های قرنطینه سراسری به برقراری روابط عاطفی «عمیق اما کوتاه‌مدت» روی آورده‌اند و بیش از یک‌ سوم (۳۹درصد) آن‌ها هم گفته‌اند که برای عاشق شدن و قرارهای عاشقانه مشکلی ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک‌ دهم این افراد (هشت درصد) گفته‌اند که نسبت به دوران پیش از همه‌گیری، بیشتر از تجربه رابطه جنسی با هم‌جنس خود استقبال می‌کنند.

از میان کسانی که بیش از یک سال است با کسی در رابطه‌اند، ۳۰ درصد گفته‌اند که رابطه‌شان از دوران پیش از همه‌گیری بهتر شده است و زودتر به مراحل صمیمانه‌تر رابطه رسیده‌اند و مثلا زودتر اولین «دوستت دارم» را به همدیگر گفته‌اند (۶۸ درصد)، حیوان خانگی آورده‌اند (۵۹ درصد)، خانه مشترک خریده‌اند (۵۸ درصد)، نامزد کرده‌اند (۶۳ درصد) و حتی زودتر برای بچه‌دار شدن اقدام کرده‌اند (۶۱ درصد).

شرکت‌کنندگان از جمله دلایل این بهبود روابط را بیشتر گذراندن اوقات مفید با خانواده (۴۶ درصد)، گفت‌وگوهای صادقانه و روراستی بیشتر (۳۷ درصد) و صرف زمان بیشتر برای رابطه جنسی (۲۰ درصد) اعلام کرده‌اند.

البته تمام یافته‌ها در این زمینه مثبت نیستند. ۱۳ درصد شرکت‌کنندگان هم اعلام کرده‌اند که کیفیت روابطشان نسبت به دوره قبل از همه‌گیری افت کرده است و ۱۰ درصد پیش‌بینی کرده‌اند که با پایان محدودیت‌های قرنطینه و گذراندن زمان بیشتری دور از هم، رابطه‌ آن‌ها بهتر خواهد شد.

این گزارش هم‌زمان با هفته ملی رابطه منتشر شده است.

هالی رابرتز از موسسه ریلیت گفته که قرنطینه موجب جدایی برخی زوج‌ها شده است اما پژوهش این موسسه نشان می‌دهد که همه‌گیری بسیاری از زوج‌ها را هم به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و باعث شده است گفت‌وگوها بی‌پرده‌تر شود و بسیاری از زوج‌ها بیش از پیش با یکدیگر همکاری کنند.

او گفت: «یکی از مشکلات اساسی که در ارائه خدمات مشاوره می‌بینیم این است که زوج‌ها به گذراندن اوقات مفید با همدیگر اولویت نمی‌دهند. قرنطینه باعث شد این موضوع دیگر موجب گله و شکایت افراد نباشد؛ اما با کاهش محدودیت‌ها و افزایش مشغله افراد، اختصاص دادن زمانی به همدیگر به همت بیشتری نیاز دارد.»

ریچل لوید، کارشناس روابط از موسسه ای‌هارمونی افزود: «قرنطینه برای بسیاری سخت بود اما باعث شد مجردها مدتی تامل کنند و خود را بشناسند و ببینند دلشان می‌خواهد شریک زندگی‌ آن‌ها چه خصوصیاتی داشته باشد. طبیعی است برخی برای برقراری دوباره رابطه جنسی اضطراب داشته باشند اما قرنطینه باعث شد حالا مردم بیش از پیش به دنبال برقراری روابط معنادار باشند وبرای روابط صمیمانه واقعی اشتیاق داشته باشند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی