بیل در ترکیب زیدان باقی ماند

زیدان قبلا با انتقال بیل از رئال مادرید به چین مخالفت کرده بود

ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP 

با آن‌که گرت بیل چند هفته پیش برای خروج از رئال‌مادرید در نظر گرفته شده بود، جای خود در این تیم را حفظ کرد و با قرار گرفتن در ترکیب ۱۱ نفر اصلی زین‌‌الدین زیدان، در بازی افتتاحیه این فصل مقابل سلتا ویگو بازی کرد.

رئال‌مادرید در این بازی به پیروزی ۳-۱ مقابل سلتا ویگو دست یافت و بیل نیز نقش خود را در این برد ایفا کرد. پیش از این بازی، زیدان با اقدام سودجویانه وی برای انتقال به چین مخالفت کرد و پافشاری کرد که این ستاره در تیم بماند.

زیدان گرت بیل را به جای لوکاس واسکوئز در ترکیب اصلی تیم قرار داد و حتی اگر به این تصمیم خود شک داشت، وقتی که بیل پاس اولین گل بازی را به هم‌تیمی خود کریم بنضما داد، خیالش از تصمیم خود راحت شد.

رئال مادرید برای ادامه بازی به‌شدت تحت فشار بود و لوکا مودریچ در دقیقه ۵۴ با کارت قرمز از بازی اخراج شد، ولی دو گل بیشتر توسط تونی کروز و بازیکن تازه به میدان آمده، واسکوئز، پیروزی را برای رئال قطعی کرد. پیش از آن، کمی مانده به پایان بازی، ایکر لوسادا آراگونده یکی از سه گل دریافتی را برای سلتا ویگو تلافی کرد.

زیدان گفت: «گرت بیل در تیم خواهد ماند و همه ما باید آن را امری مثبت تلقی کنیم. مصدومیت ادن هزارد برای ما بدشانسی بود، ولی باعث نشد برنامه خود را برای بیل در این بازی عوض کنیم. گرت و سایر بازیکنان تیم، احترامی را که سزاوار این لباس است، به نمایش خواهند گذاشت».

در ورزشگاه مستالا، پنالتی مایکل اویارزابال، در آخرین لحظات وقت اضافه به تساوی ۱-۱ رئال سوسیداد در برابر والنسیا منجر شد. میزبان بازی برای ۵۸ دقیقه از گل خود دفاع کرد، ولی در دقیقه صدم بازی فرانسیس کوکوئلین به خاطر خطای هندبال کارت قرمز گرفت و اویارزابال پنالتی گرفته را به تور چسباند.

در ورزشگاه دلا سرامیکا، ویا‌رئال و گرانادا در اولین بازی فصل خویش به مصاف هم رفتند و این بازی پرهیجان با تساوی ۴-۴ به پایان رسید. بازیکنان زردپوش ویا‌رئال، پیش از آن که فده ویکو درست پیش از پایان نیمه اول با پنالتی دیگری بازی را به تساوی کشاند، با پنالتی سانتی کازورلا پیشتاز بازی بودند. مویی گومز گل دوم را برای ویارئال به ثمر رساند، ولی گل به دروازه خودی روبن پنا، نتیجه را باز به تساوی کشاند. 

جرارد مورنو برای بار سوم پیشتازی را به بازیکنان هاویر کاییجا داد، و وقتی ساموئل چوکویزی ۱۷ دقیقه مانده به پایان بازی گل چهارم را وارد دروازه کرد، برد ویارئال قطعی به نظر رسید. اما رابرتو سولدادو در دقیقه ۷۵ و آنتونیو پوئرتاس در دقیقه ۸۱ با گل‌زنی برای گرانادا، برای بار سوم نتیجه بازی را به تساوی کشاندند.  

مایورکا که در خانه به مصاف ایبار رفته بود، با گل به خودی پائولو اولیویرا در دقیقه ۷۵ بازی به پیروزی ۲-۱ مقابل رقیب رسید. هافبک دفاعی ایبار، اولیویرا، قبل از گل زدن به دروازه خودی، گل دیگری را در پاسخ به گل زودهنگام دنی رودریگوئز وارد دروازه مایورکا کرده بود. 

در بازی دیگر هم، آزکوئیل آویلا تنها گل بازی را برای اوساسونا در برابر لگانز به ثمر رساند. اوسکار آرنایز از لگانز نیز در وقت‌ اضافه پایانی بازی با کارت قرمز از زمین اخراج شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش