نشان اهدایی ملکه الیزابت دوم برای سازمان بهداشت بریتانیا

سازمان ملی خدمات بهداشتی بریتانیا در هفتاد و سومین سال فعالیت خود نشان صلیب جرج دریافت کرد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا- Jane Barlow / POOL / AFP

ملکه بریتانیا در هفتاد و سومین سال تأسیس سازمان ملی خدمات بهداشتی کشور، نشان صلیب جرج را به آن نهاد اعطا کرد. صلیب جرج باارزش‌ترین نشان قهرمانی در بریتانیا است.

ملکه بریتانیا با تقدیر از عملکرد کارکنان سازمان ملی خدمات بهداشتی در  چهار کشور تشکیل‌دهنده بریتانیا، از «شهامت، دلسوزی و پشتکار» آنان در بیش از ۷۰ سال فعالیت این سازمان ستایش کرد.

در پیام دست‌نوشته ملکه آمده است: «صلیب جرج را با خرسندی فراوان و به نمایندگی از ملتی سپاسگزار به سازمان ملی خدمات بهداشتی بریتانیا اعطا می‌کنم. این نشان به پاس فعالیت تمام کارکنان گذشته و حال سازمان ملی خدمات بهداشتی در تمام شاخه‌ها و در هر چهار کشور بریتانیا است که در بیش از هفت دهه فعالیت، با شهامت، دلسوزی، و پشتکار حامی مردم کشور ما بوده‌اند و بالاترین استاندارد خدمات عمومی را به نمایش گذاشته‌اند. سپاس همیشگی و تشکر قلبی همه ما نثار شما باد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوک و دوشس کمبریج نیز روز دوشنبه پنجم ژوئیه (۱۴تیر) برای سپاس‌گزاری از کارکنان سازمان ملی خدمات بهداشتی، ضیافت چای در کاخ باکینگهام برگزار می‌کنند.

در این ضیافت، این زوج با شماری از کارکنان بخش‌های درمانی و اداری سازمان ملی خدمات بهداشتی دیدار و صحبت می‌کنند و از زحمات‌شان تشکر می‌کنند.

نشان صلیب جرج را جرج ششم، پادشاه وقت بریتانیا، در سپتامبر ۱۹۴۰ و در اوج بمباران‌های آلمان علیه انگستان پایه‌گذاری کرد.

این جایزه را برای قدردانی از «بزرگ‌ترین کارهای قهرمانی‌ یا پرشهامت‌ترین عملکردها در شرایط پرخطر» اعطا می‌کنند.

امسال، ملکه بریتانیا این جایزه را به پیشنهاد انجمن صلیب جرج و نخست‌وزیر بریتانیا، به سازمان ملی خدمات بهداشتی اعطا کرد.

سر سیمون استیونز، مدیرعامل سازمان ملی خدمات بهداشتی انگلستان، گفت این جایزه برای قدردانی از «مهارت و شهامت» کارکنانی است که در مقابله «با بزرگ‌ترین چالش این کشور از جنگ جهانی دوم به بعد، از پای ننشستند.»

این خبر در پی گزارش حضور هفته پیش ملکه در نمایشگاه  سلطنتی اسب‌سواری ویندزور منتشر می‌شود.

روز پنج‌شنبه (۱۰ تیر)، ملکه با کت سبز کله‌غازی، عینک آفتابی، و گردن‌بند مروارید بر گردن، در نخستین روز این مسابقات سالانه سوارکاری و پرش با اسب، در برکشایر  حضور یافت.

ملکه آخرین بار با همسر فقیدش، دوک ادینبورو، در این نمایشگاه حضور یافته بود. همسر ملکه در آوریل گذشته در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

© The Independent

بیشتر از جهان