شماری از زنان در غور در برابر طالبان سلاح به دست گرفتند

طالبان تلاش دارند ولایت غور را به طور کامل تصرف کنند

از دو ماه به این‌سو، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در شمال افغانستان جریان دارد. طالبان در این مدت توانسته‌اند که شماری زیاد از ولایتها را در شمال این کشور ناامن بسازند و بیشت‌تر از ۸۰ روستای دیگر را تصرف کنند.

ولایت غور که در زون غرب افغانستان موقعیت دارد، نیز یکی از ولایت‌های در این کشور به شماری می‌رود که جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و طالبان جریان داشته و این گروه (طالبان)، توانسته‌اند که روستاهای شهرک، تولک، ساغر و دولینه‌ی این روستا را نیز تصرف کنند.

اکنون که جنگ شدت گرفته است، طالبان تلاش دارند که این ولایت را به طور کامل تصرف کنند، اما شماری از زنان این روستا، سلاح برشانه کردند و تاکید دارند که در برابر طالبان به هر شکل ممکن مبارزه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که طالبان ولایت غور را از آنان بگیرند.

این زنان که شماری از آنان به صدها تن می‌رسد با شانه کردن سلاح‌های سبک و سنگین در جاده‌ها شهر برآمدند و هشدار می‌دهند که طالبان نباید فکر تصرف افغانستان به ویژه غور را داشته باشد و تا یک قطره خون دارند از کشور و ولایت‌شان دفاع می‌کنند.

آنان تاکید دارند که تحت هر شرایط که یپش بیاید در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشورشان قرار می‌گیرند و نمی‌خواهند که بار دیگر دوره سیاه طالبانی را تجربه کنند و به دهه ۹۰ برگردند و زنان از حقوق اساسی شاندوباره محروم شوند.

نور بی‌بی، از جمله زنان غور که سلاح (ار،پی،جی) به شانه دارد می‌گوید:«تا یک قطره خون دارم اجازه نمی‌دهم که طالبان به این ولایت بیایند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پری گل، زن که کلشینکوف به دست دارد نیز می‌گوید: «تا توان داریم از مردم و کشور خود دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که بیگانه‌ها بیایند و بار دیگر فرزندان و برداران ما را از ما بگیرند.»

همه زنان که در ولایت غور سلاح برداشتند تاکید دارند که مخالف آمدن دوباره طالبان هستند و نمی‌خواهند که دوره سیاه این گروه دوباره بر سرنوشت شان تحمیل شود.

در همین حال، عبدالظاهر فیض‌زاده، والی غور در جمع این زنان بود نیز مخالفت‌اش را در برابر طالبان اعلام کرد گفت:«ما امروز با جمع از زنان شجاع غور نشان دادیم که نباید بار دیگر تاریخ سیاه طالبانی تکرار شود. زنان غور دیگر نمی‌خواهد که در ذلت زندگی کنند و زندانی باشند.»

گفتنی است که با شدت گرفتن جنگ میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در شمال این کشور و ساقط شدن چندین روستا به دست این گروه، شماری زیادی از مردم افغانستان مسلح شدند و هشدار می‌دهند که دیگر امارت طالبانی را نمی‌خواهند و تا توان دارند در برابر این گروه جنگ می‌کنند تا آنان را شکست بدهند.