دونده آمریکایی به دلیل داشتن ماری‌جوآنا از المپیک محروم شد

سازمان ضددوپینگ ایالات متحده گفت ریچاردسون تاکید کرده که هدفش دوپینگ نبوده است

 شاکاری ریچاردسون، دونده سرعتی تیم دو و میدانی آمریکا - ANDY LYONS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

شاکاری ریچاردسون، دونده آمریکایی و عضو تیم المپیک ایالات متحده، به دلیل مثبت شدن آزمایش مواد مخدرش به مدت یک ماه از شرکت در رقابت‌های ورزشی محروم شد و فرصت حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را از دست داد.

او روز جمعه (۲ ژوئیه) در گفت‌وگو با برنامه «امروز» شبکه ان‌بی‌سی گفت مسئولیت کارش را می‌پذیرد و افزود: «می‌دانم چه کردم. می‌دانم چه کاری قرار است بکنم و چه کاری را اجازه ندارم بکنم، اما باز آن تصمیم را گرفتم. بهانه نمی‌آورم.»

این ورزشکار زن ۲۱ ساله اهل تگزاس در پی استفاده از ماده مخدر ماری‌ جوانا و مثبت شدن آزمایش او، بنا به حکم تنبیهی صادره، از تاریخ ۲۸ ژوئن (دوشنبه گذشته) به مدت یک ماه از حضور در رقابت‌های ورزشی محروم شده است.

نتیجه آزمایش ریچاردسون در رقابت‌های ماه گذشته در اورگان مثبت شد؛ زمانی که او با ثبت ۱۰.۸۶ ثانیه در رشته دو صد متر به مقام اول رسید. او اوایل سال جاری (۲۰۲۱) نیزم توانست رتبه ششم سریع‌ترین زمان در تاریخ این رشته را به نام خود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن رقابت‌ها تنها یک هفته پس از درگذشت مادر او برگزار شد و ریچاردسون در گفت‌وگوی امروز (جمعه) خود گفت که با استفاده از ماری جوانا می‌خواست از بار اندوهش کم کند و از اینکه نتوانسته است بر احساسات خود غلبه کند عذرخواهی کرد.

سازمان ضددوپینگ ایالات متحده گفته است شاکاری ریچاردسون تاکید کرده که هدفش دوپینگ نبوده است و حکم تعلیق یک ماهه را پذیرفته است. با این حال رئیس این سازمان گفت محرومیت ریچاردسون از بسیاری جهات باعث دل‌شکستگی است.

این محرومیت باعث شد ریچاردسون نتواند در رقابت‌های مقدماتی شرکت کند، هرچند تا پیش از آغاز المپیک به سر می‌رسد، اما نمی‌تواند در این رشته حضور یابد و مشخص نیست آیا می‌تواند در رشته چهار در صد متر امدادی شرکت کند یا خیر.

بیشتر از ورزش