آغاز دوازدهمین فستیوال بین‌المللی اپرای استانبول

هنرمندان امیدوارند برگزاری جشنواره‌ها در ترکیه از سر گرفته شود

هنر اپرا و باله در ترکیه مورد توجه ویژه آتاتورک بوده است -operabale website

دوازدهمین فستیوال بین‌المللی اپرای استانبول از امروز با رعایت قوانین بهداشتی آغاز خواهد شد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی اپرای استانبول که به همت اداره کل اپرا و باله ترکیه ترتیب داده‌شده است، امسال از یکم تا یازدهم ماه جولای در باغ‌موزه‌های باستان‌شناسی استانبول برگزار می‌شود.

این جشنواره قرار است در محیطی امن و با رعایت پروتکل‌ها پیشگیری از کرونا ، بر صورت داشتن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر پیشگیری‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت مشخص‌شده است، در تاریخ یکم جولای با کنسرت ارکستر اپرا و باله استانبول افتتاح شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای عاشقان موسیقی آثار برجسته‌ای از آهنگسازان مشهوری مانند ریچارد واگنر، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، آنتونیو روسینی، شارل گونو، کامی سن سانس، جوزپه وردی و جاکومو پوچینی اجرا خواهد شد.

این فستیوال با اجرای "کنسرت باروک" و اجرای آثاری فوق‌العاده از دوران باروک ادامه خواهد یافت و در پایان طبق سنت همیشگی، فستیوال اپرای استانبول با اجرای اثر “Abduction from the Seraglio” از موتزارت در روزهای هشتم، دهم و یازدهم جولای به کار خود خاتمه خواهد داد.

چشم‌انداز  برگزارکنندگان این جشنواره  این است که هنر اپرا و باله ترکیه را به سطحی برسانند که در سطح ملی تقدیر و در سطح جهانی پذیرفته شود.

بیشتر از فرهنگ و هنر