فرود اضطراری هزاران لک لک مهاجر در استانبول

استانبول در مسیر مهاجرت نزدیک به یک‌میلیون لک‌لک قرار دارد

هوای بارانی استانبول باعث شد هزاران لک‌لک که در مسیر مهاجرت بودند، در پارک‌ها و فضاهای سبز استانبول فرود بیایند.

شهروندان استانبول با ذوق‌زدگی هزاران تصویر از لک‌لک‌های خیس را منتشر کردند و به آن‌ها لقب «معجزه بهار» دادند. هر سال در اوایل بهار گله‌های لک‌لک مهاجر در آسمان استانبول دیده می‌شوند. اگرچه تعدادی از آن‌ها در استانبول فرود آمده و استراحت می‌کنند اما پرنده‌نگرها برای دیدن گله لک‌لک‌ها باید به بیشه و مراتع اطراف استانبول می‌رفتند. سال‌ها بود که این تعداد از لک‌لک‌های مهاجر در مرکز شهر استانبول دیده نشده بود. امروز، در نقاط مختلف استانبول که هرساله در مسیر مهاجرت نزدیک به یک‌میلیون لک‌لک قرار دارد، می‌توان انبوه گله لک‌لک‌ها را دید.

تعداد زیادی از آن‌ها در مرکز شهر استانبول و در پردیس‌های دانشگاه فنی یلدیز به زمین نشستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مهاجران سیاه‌وسفید منتظر هستند تا باران استانبول تمام شود تا به سفر خود ادامه دهند. مقصد سفر لک‌لک‌ها که زمستان را در جنوب گذرانده بودند کشورهای شمالی اروپا و آسیا است.

میزبان این پرندگان زیبا در جنوب ترکیه، تمهیدات ویژه‌ای را برای راحت کردن زندگی آن‌ها و افزایش امنیت در نظر گرفته بودند، از جمله انتقال لانه‌ها.

در شهرهایی نظیر اسپارتا و اطراف آن، امسال صدها لانه لک‌لک که بر روی تیرهای برق بودند با همکاری وزارت کشاورزی و جنگلداری، اداره کل حفاظت از طبیعت و پارک‌های ملی، به پایه‌های مخصوص و امن منتقل شدند.

یک لک‌لک سیاه معروف هم در راه مهاجرت از استونی به اروپا، بر اثر خستگی در قونیه فرود آمد. البته این لک‌لک به شهرت امید، درنای سیبری که سیزده سال است تنها سفر می‌کند، نیست اما او هم دنبال کنندگان وفادار خودش را دارد.

مقامات حفاظت از منابع طبیعی ترکیه از مردم خواستند برای عکس گرفتن به لک‌لک‌ها نزدیک نشده و باعث اضطراب این پرندگان خسته و خیس مهاجر نشوند.

بیشتر از زندگی