دونالد ترامپ: «بایدن در حال نابود کردن کشور ما است»

دونالد ترامپ از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک بازدید کرد

دونالد ترامپ همچنان تاثیرگذارترین چهره جمهوریخواهان به‌شمار می‌رود-REUTERS/Callaghan O'Hare

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه از دیوار مرزی مکزیک در مرز مشترک با آمریکا بازدید کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان این بازدید از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی به دلیل نادیده گرفتن «امنیت ملی» از طریق کاهش کنترل مرزی انتقاد کرد.

بایدن بسیاری از پروژه‌هایی دولت ترامپ شامل تکمیل دیوار مرزی را متوقف کرده است. بایدن همچنین برنامه اجبار مهاجران به باقی‌ماندن در مکزیک تا تعیین تکلیف پرونده پناهندگی در آمریکا را لغو کرد. به گزارش رویترز در نتیجه این سیاست‌ها، از زمان به قدرت رسیدن دولت بایدن، تعداد مهاجران غیرقانونی و به دنبال آن بازداشت‌ها بیش از هر زمان دیگری در دو دهه اخیر افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی‌های رویترز نشان می‌دهد که ۴۷ درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاست‌های مهاجرتی بایدن هستند و ۴۰ درصد نیز آن را تایید می‌کنند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه تاکید کرد که با اقدامات دولت دمکرات بایدن، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته است.

دونالد ترامپ گفت: «بایدن در حال نابود کردن کشور ما است.»

دونالد ترامپ همچنان موثرترین چهره جمهوریخواهان به‌شمار می‌رود و احتمال حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را رد نکرده است، گردهمایی‌های «ماگا» (آمریکا را دوباره باعظمت کنیم) و تورهایی مشهور به تور «انتقام» را علیه جمهوری‌خواهانی که علیه او موضع‌گیری کردند، آغاز کرده است.

این در حالی است که حساب‌های کاربری او در شبکه‌های اجتماعی همچنان مسدود است و نحوه پوشش رسانه‌های جریان اصلی آمریکا در مورد اخبار مربوط به ترامپ نیز آشکارا به نفع بایدن است. دمکرات‌ها ترامپ را مسئول یورش سال گذشته به کنگره معرفی کرده‌اند.