تدابیر پیشگیرانه امارات همزمان با افزایش شیوع سویه دلتای کرونا

سازمان بهداشت جهانی پیش‌تر هشدار داده بود که دلتا در حال تبدیل شدن به سویه غالب در همه‌گیری جهانی است

امارات متحده عربی ورود کسانی را که در دو هفته گذشته از آفریقای جنوبی یا هند دیدن کرده‌اند، ممنوع کرده است-KARIM SAHIB / AFP

به دنبال شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان و منطقه خاورمیانه، امارات متحده عربی نیز از وجود موارد ابتلا به این سویه جدید کووید-۱۹ که نخستین بار در هند شناسایی شد، خبر داده است.

با وجود آنکه امارات با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر، یکی از سریع‌ترین عملیات واکسیناسیون همگانی در جهان را به اجرا گذاشت، با این حال مانند بسیاری از کشورهای دیگر از شیوع دلتا در امان نمانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موارد ابتلا به این گونه جهش‌یافته کرونا در امارات به شدت افزایش یافته است؛ با این حال آمار ابتلا به این بیماری بسیار پایین‌تر از اوج همه‌گیری در ماه فوریه گذشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر برآورد رویترز، روز شنبه ۱۰ مورد مرگ ناشی از این بیماری در امارات متحده عربی ثبت شده که بالاترین آمار فوتی‌های کرونا در یک روز است که از ماه مارس به این طرف گزارش می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی پیش‌تر هشدار داده بود که دلتا در حال تبدیل شدن به سویه غالب در همه‌گیری جهانی است. آلفا که نخستین بار در بریتانیا و بتا که در آفریقای جنوبی کشف شد، سویه‌های دیگر ویروس کرونا هستند.

امارات متحده عربی ورود کسانی را که در دو هفته گذشته از آفریقای جنوبی یا هند دیدن کرده‌اند، ممنوع کرده است؛ هرچند شهروندان اماراتی و دیپلمات‌ها از این محدودیت جدید مستثنی شده‌اند.

نزدیک به ۹۲ درصد افراد واجد شرایط دریافت واکسن کووید-۱۹ در امارات، واکسینه شده‌اند که معادل ۷۱ درصد کل جمعیت این کشور است و یکی از بالاترین‌ها در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید.

در خبری دیگر دولت بریتانیا، امارات، بروندی و رواندا را به «فهرست قرمز» کشورهایی که ورود مسافران از آنها به بریتانیا ممنوع است، اضافه کرده است. بریتانیایی‌ها، ایرلندی‌ها و شهروندانی سایر کشورهایی که اقامت دائم بریتانیا را دارند اجازه ورود خواهند داشت اما باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.

بیشتر از جهان