زن فرانسوی به جرم قتل شوهر آزارگرش به زندان نخواهد رفت

والریا باکوت هر روز با «ترس از مرگ» زندگی می‌کرد

والریا باکوت، با مرد الکلی و آزارگری زندگی می‌کرد که او را وادار به تن‌فروشی کرده بود - JEFF PACHOUD / AFP

زنی فرانسوی که صاحب چهار فرزند است گفت: «هر روز با ترس از مرگ» به دست شوهر آزارگرش به سر می‌برده و حالا با اینکه به قتل شوهرش محکوم شده به زندان نخواهد رفت. این پرونده خاص قتل موجب شده بحث‌هایی درباره خشونت خانگی در فرانسه به راه بیافتد.

دادگاه شلون‌سورسون واقع در مرکز فرانسه روز جمعه والری باکوت ۴۰ ساله را به چهار سال زندان محکوم کرد که سه سال آن حبس تعلیقی است. وی در سال ۲۰۱۶ همسرش دنیل پولت را که ناپدری‌اش هم بوده به قتل رسانده است. از آنجا که باکوت تاکنون یک سال در زندان بوده، از این پس آزاد خواهد بود.

این حکم رویه‌ای قضایی ایجاد کرده است و بحث‌هایی در مورد سکوت جامعه در برابر خشونت‌های خانگی به راه انداخته است، خشونتی که هر روز آشکارا رخ می‌دهد اما در بسیاری از خانواده‌ها هم‌چنان موضوعی مگو و تابو است.

به گزارش واشینگتن پست، باکوت جزییات قتل شوهرش را در رمان پرفروش «همه می‌دانستند» نوشته است و توضیح داده که چگونه در اطراف روستای لاکلایت فرانسه او را با تفنگ کشته و جسدش را به کمک دو تا از فرزندانش در جنگل دفن کرده است.»

به نقل از نیویورک تایمز، خانم باکوت در دادگاه گفته است: «ابتدا فقط سیلی می‌زد، بعد مشت و لگد هم اضافه شد و گاهی گلویم را می‌فشرد.» وی گفت: «هر روز با ترس از مرگ» به سر می‌برده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس شهادت خانم باکوت در دادگاه، ۱۲ ساله بود که به اجبار پولت با او خوابید. پولت به جرم آزار جنسی به زندان افتاد، اما پس از سه سال زندان دوباره به خانه بازگشته و آزارگری را از سر گرفته «و مادرش هم وانمود می‌کرد از کارهایش خبر ندارد».

خانم باکوت گفت: «به مادرم گفتم از رفتارش دست برمی‌دارد ولی برنداشت.»

باکوت چهار فرزند از پولت داشت و تحت سلطه وی با هراس زندگی می‌کرد. مرد الکلی و آزارگر او را تهدید می‌کرد و سرانجام به تن‌فروشی وادارش کرد. باکوت در ۱۷ سالگی اولین فرزندش را به دنیا آورد و بنا بر اظهاراتش مادرش او را از خانه بیرون کرد و او مجبور شد برود با پولت زندگی کند. به گزارش الجزیره، پولت به او اجازه جلوگیری از بارداری نمی‌داد.

ظاهرا کم‌کم توجه پولت به دختر ۱۴ ساله‌شان جلب شد و باکوت مصم شد که «این داستان باید همین‌جا تمام شود».

به گزارش نیویورک تایمز، فرزندان باکوت در دادگاه گفته‌اند پولت مادرشان را ۱۱ سال مجبور به تن‌فروشی کرده است و وقتی کارت‌های ویزیتی را دیده‌اند که پدرشان سفارش چاپشان را داده بود از ماجرا خبردار شده‌اند. به گفته آن‌ها روی کارت‌ها نوشته بود: «دختر اجاره‌ای».

در سال ۲۰۱۶ یکی از مشتریان به باکوت تجاوز می‌کند و او نیز می‌رود شوهرش را با شلیک به پشت سرش از پا در می‌‌آورد. باکوت در دادگاه گفت: «بله، کشتمش، اما اگر این کار را نمی‌کردم بچه‌هایم او را می‌کشتند.»

© The Independent

بیشتر از جهان