کرونا در وزارت دفاع بریتانیا؛ فرماندهان ارشد قرنطینه شدند

فرمانده ارتش بریتانیا سِر نیک کارتر به کرونا مبتلا شد

ژنرال سر نیک کارتر، فرمانده ارتش بریتانیا - AFP

پس از مثبت شدن آزمایش کرونای ژنرال سِر نیک کارتر، فرمانده ارتش بریتانیا، از پایان هفته فرماندهان ارشد نیروهای نظامی بریتانیا در وضعیت خودقرنطینگی قرار گرفته‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا شب یکشنبه (۶ تیر) تایید کرد نتیجه آزمایش کرونای رئیس ستاد امور دفاعی مثبت شده است. او روز پنجشنبه (۳ تیر) در جلسه‌ای با حضور سایر رهبران اصلی نظامی نیز شرکت کرده بود.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد: «بنا به آزمایش‌های کرونا که به طور مرتب انجام می‌شود نتیجه آزمایش رئیس ستاد امور دفاعی مثبت شده است. بر اساس دستورالعمل‌های دولت، هم‌قطارانی که هفته گذشته در نشست بلندپایگان نظامی حضور داشتند که وزیر دفاع نیز از جمله آن‌ها بود در حالت خودقرنطینگی قرار گرفته‌اند.»

بنا به گزارش روزنامه تلگراف، اداره آزمایش و ردگیری سازمان ملی خدمات بهداشت بریتانیا به بن والاس وزیر دفاع، سران نیروی دریایی سلطنتی، نیروی هوایی سلطنتی و فرماندهی راهبردی اعلام کرده است به دلیل در «تماس نزدیک» بودن با ارتشبد کارتر در جلسه هفته گذشته به مدت ۱۰ روز خود را در قرنطینه قرار دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جلسه‌ای که ژنرال کارتر نیز در آن حضور داشت، دریابد سر تیم فریزر( قائم‌مقام ستاد امور دفاعی)، ژنرال سر مارک کارلتون‌اسمیت (رئیس ستاد مشترک)، دریابد سر تونی ردکین (فرمانده نیروی دریایی- لرد نخست دریا)، ژنرال سر مایک ویگستون (فرمانده نیروی هوایی) و ژنرال سر پاتریک سندرز (رئیس فرماندهی راهبردی) شرکت داشتند.

رئیس ارتش و معاون ژنرال کارتر نیز که در این جلسه حضور داشتند به علت آنکه در نزدیکی رئیس ستاد امور دفاعی ننشسته بودند و از او فاصله داشتند آخر هفته را تا رسیدن نتایج آزمایش کرونا در وضعیت خودقرنطینگی گذراندند. این افراد ممکن است از دوشنبه (۷ تیر) به منظور رعایت احتیاط به صورت دورکاری انجام وظیفه کنند.

بر اساس اخبار، نتیجه آزمایش کارتر ۶۲ ساله پس از شرکت او در جشنواره تاریخی چالک ولی در ویلتشایر در جمعه گذشته (۴ تیر) و همچنین حضور در جلسه روز پنجشنبه (۳ تیر) در شریونهام آکسفوردشایر مثبت شد.

در جلسه هفته گذشته، محدودیت‌های فاصله‌گیری اجتماعی رعایت شده بود اما شماری از شرکت‌کنندگان همچنان در خطر ابتلا به کووید هستند زیرا در گفت‌و‌گوهای دونفره با یکدیگر تماس نزدیک داشتند.

روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه گزارش داد با توجه به عملیات ردگیری و تشخیص «امکان دارد در بسیاری از وظایف روزانه اختلال ایجاد شود» و بسیاری به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند.

این در حالی است که بنا بر گزارش‌ها با توجه به تداوم شیوع کرونای «سرایت‌پذیرتر» نوع دلتا در بریتانیا، آلمان درصدد است ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا را ممنوع کند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می‌خواهد بریتانیا را در رده «کشورهای نگران‌کننده» قرار دهد.

بنا به آخرین آمار، ۴۴ میلیون نفر از مردم بریتانیا یعنی ۸۴ درصد بزرگسالان نخستین دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و بیش از ۳۴ میلیون نفر یعنی ۶۱ درصد هم دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

© The Independent