احمدی نژاد: عده‌ای فکر می‌کنند باید به جای مردم تصمیم بگیرند

«شما نمی‌توانيد یک ملت را به ته دره ببريد، اجازه اين كار را نداريد»

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران و نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، روز جمعه در دیدار با اعضای خیریه «خانه مهدی» بار دیگر از وضعیت سیاسی کشور انتقاد کرد و گفت، عده‌ای فکر می‌کنند بهتر از مردم هستند و باید به جای آنها تصمیم بگیرند.

او که در اعتراض به روند برگزاری انتخابات از رأی دادن خودداری کرده است گفت: «یک عده پيدا شده‌اند كه فكر می‌كنند خودشان بهتر از مردم هستند، بهتر از مردم می‌فهمند، باید جای مردم تصميم بگيرند و اگر هم يک اكثريتی از مردم را از تصميم‌گيری بيرون كردند، مشكلی نيست!»

آقای احمدی نژاد این تفکر را «غلط و شيطانی» توصیف کرد و گفت «يک كشور زمانی پيشرفت می‌كند كه همه مردم باشند، همه تصميم بگيرند، ببینند خواست مردم چيست، همان بشود. اگر مردم باشند، پيشرفت می‌شود، حركت می‌شود، رفاه و آبادانی می‌شود. اما اگر مردم كنار بروند، كسی كاری نمی‌تواند بكند. فرض كنيد قوی‌ترين دولت دنيا بر سر كار بيايد، برای چه كسی می‌خواهد كار كند؟ برای مردم! تصميماتش را چه كسی بايد اجرا كند؟ مردم بايد بخواهند و همراهی كنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی اضافه کرد: «اما اينها رافع مسئوليت انسان‌ها نيست. تا زمانی كه زنده هستیم، مسئوليم. چرا مسئوليم؟ برای اين كه همه ما در يک كشتی هستيم، در یک اتوبوس نشسته‌ایم. اگر يک عده بخواهند اتوبوس را به ته دره ببرند، نمی‌توانيم بگوييم حالا صبر كنيم و ببينيم چه می‌شود! بايد بگوييم شما حق نداريد برويد ته دره، چون ما هم در آن نشسته‌ايم. اگر خودتان می‌خواهيد برويد، آن هم غلط است، ولی پياده شويد و اتوبوس اختصاصی برای خودتان بگيريد و اصلا بزنيد به كوه! اين هم غلط است ولی شما نمی‌توانيد یک ملت را به ته دره ببريد، اجازه اين كار را نداريد.»

ششمین رئیس جمهوری ایران در ادامه تاکید کرد: «همه ملت صاحب حق هستند، همه هم بايد بتوانند تصميم بگيرند. هر جایی که ملت كنار گذاشته شد، بدانيد كه هيچ موفقيتی در کار نخواهد بود. اين خيالات است كه فكر كنيم اتفاقی خواهد افتاد. هر انسانی در آن لحظه‌ای كه هست، بايد تصميم بگيرد.»

محمود احمدی نژاد برچسب «ضدانقلاب» زدن به اکثریت مردم ایران را «خنده‌دار» دانست و گفت «این انقلاب مال ملت است، مگر ملت ضدانقلاب می‌شود؟! ضدانقلاب كسانی هستند كه نمی‌خواهند کشور پيشرفت كند، نمی‌خواهند ملت در صحنه باشد و تصميم بگيرد. به هر حال الان اينگونه شده است و متاسفانه در كشور ما اینها پيدا شده اند!»