بایدن، سیندی مک کین را به‌عنوان نماینده آمریکا در فائو معرفی کرد

هنوز سفیران ایالات متحده در چین، اسرائیل و بریتانیا معرفی نشده‌اند

از سمت راست، جو بایدن سیندی مک کین و کاملا هریس - Brendan Smialowski / AFP

رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه سیندی مک کین را به‌عنوان سفیر خود در سازمان غذایی سازمان ملل در رم معرفی کرد.

مک کین در این باره در حساب توییتر خود نوشت: «من بسیار افتخار می‌کنم و منتظر کارهای پیش رو هستم.»

این انتصاب باید توسط سنا تأیید شود.

به نوشته وب‌سایت برنامه جهانی غذا، مستقر در رم، این سازمان با سیاستگذاران، شرکت‌ها، بنیادها و اشخاص آمریکایی برای کمک به تأمین منابع مالی و توسعه سیاست‌های مورد نیاز برای کاهش گرسنگی در جهان همکاری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیندی مک کین به‌عنوان رئیس هیئت‌امنای مؤسسه مک کین، در زمینه مهار گرسنگی در جهان و قاچاق انسان کار کرده است. مک کین، همسر سناتور فقید جان مک کین، در دوران انتخابات ریاست جمهوری کنار بایدن در آریزونا مبارزه کرد و به وی در پیروزی در این ایالت کمک کرد. بایدن پس از ۷۰ سال دومین نماینده دموکراتی بود که آریزونا را فتح کرد. وی با ۱۰۴۵۷ رأی ترامپ را شکست داد. او همچنین در ماه ژانویه در مراسم تحلیف بایدن شرکت کرد.

مک کین یکی از ۱۷ نامزد اعلام شده بایدن بود و به جز او کلر کرونین نیز به‌عنوان سفیر در ایرلند معرفی شده است. او در حال حاضر به‌عنوان نماینده ایالت در مجلس ایالت ماساچوست فعالیت می‌کند.

جو بایدن و جان مک کین از زمان همکاری در سنا با یکدیگر دوست بودند. بایدن در مراسم تشییع جنازه سناتور فقید نیز سخنرانی کرد.

در مقابل، ترامپ، جان مک کین را بی‌ارزش دانست و در مورد سناتور فقید که در جنگ ویتنام اسیر جنگ بود، گفت: «من افرادی را که اسیر نشده‌اند، دوست دارم.»

وقتی مک کین به تلاش جمهوری‌خواهان برای لغو سیستم درمانی «اوباما کر» رأی مخالف داد، ترامپ نیز خشمگین شد.

روز چهارشنبه، بایدن همچنین جک مارکل - فرماندار سابق ایالت محل زندگی بایدن - دلور را به‌عنوان گزینه خود به‌عنوان نماینده ایالات متحده در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، معرفی کرد. اما برخی از گزینه‌های انتخاب وی برای مهم‌ترین پست‌های سفیر در خارج از کشور - از جمله بریتانیا، اسرائیل و چین - هنوز اعلام نشده است.

بیشتر از جهان