هریسون فورد سر صحنه فیلم «ایندیانا جونز پنج» از ناحیه کتف آسیب دید  

فیلم‌برداری بدون حضور نقش اول فیلم ادامه دارد 

هریسون فورد، ستاره سینما - FREDERIC J. BROWN / AFP

هریسون فورد، ستاره سرشناس سینما، سر صحنه فیلم «ایندیانا جونز پنج» از ناحیه کتف آسیب دید. به گفته جیمز منگولد، کارگردان قسمت پنجم، فیلم‌برداری در حال حاضر بدون حضور هریسون فورد ادامه دارد. 

سخنگوی شرکت دیزنی در اطلاعیه‌ای حادثه پیش آمده برای ستاره سینما را تایید کرد و از احتمال تغییر برنامه فیلم‌برداری این اثر سینمایی در هفته‌های آینده خبر داد. 
به گزارش ورایتی هنوز مشخص نیست که سطح آسیب‌دیدگی فورد تا چه اندازه است ولی این نخستین بار نیست که او سر صحنه فیلم دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. فورد در ایندیانا جونز پنج از ناحیه کتف آسیب دید، در فیلم «معبد رستاخیز» از ناحیه کمر دچار آسیب شد و در فیلم «جنگ ستارگان» پای او شکست. 

ادامه فیلم‌برداری فیلم ایندیانا جونز بدون حضور هریسون فورد در حالی است که او نقش اول این اثر سینمایی را بر عهده دارد و تصویر‌برداری آن به‌ تازگی و در اوایل ماه ژوئن آغاز شده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر اعلام شده بود که این فیلم تا ۲۲ ماه جولای سال ۲۰۲۲ برای نمایش در سینماها آماده می‌شود ولی حالا با توجه به آسیب‌دیدگی فورد مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این فیلم خواهد بود اگرچه فیلم‌برداری ایندیانا جونز پیشتر نیز چندین مرتبه به تاخیر افتاده بود. 

بازیگر ۷۸ ساله سینما که نقش اصلی ایندیانا جونز را بازی می‌کند تقریبا ۱۵ سال پیش برای نخستین بار در قسمت نخست این فیلم با عنوان «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه کریستال» این نقش را ایفا کرد. این فیلم در سال ۲۰۰۸ میلادی حدود ۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد. فورد در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز در نقش یک باستان‌شناس ماجراجو ظاهر می‌شود. 

کارگردانی چهار قسمت نخستین ایندیانا جونز را «استیون اسپیلبرگ»، بر عهده داشت اما او کارگردانی قسمت پنجم را به جیمز منگولد سپرد اما اسپیلبرگ همچنان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است.

در ایندیانا جونز پنج علاوه بر هریسون فورد، بازیگرانی همچون «مدس میکلسن»، «فیبی والر بریج»، «بوید هالبروک»، «شانتی رنی ویلسون» و «توماس کرچمان» نیز حضور دارند. بامبرگ یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم است و داستان آن در سال ۱۹۶۰ می‌گذرد. 

نخستین تصاویری که از این فیلم چند روز پس از آغاز فیلم‌برداری در انگلستان منتشر شد، حکایت از آن دارد که داستان این فیلم در گذشته اتفاق می‌افتد. در نخستین تصاویر منتشر شده هریسون فورد، ایفاگر نقش ایندیانا جونز در کنار یک بدل‌کار قرار داشت و ماسکی از چهره او در جوانی مشاهده می‌شد.  قرار بود فورد پس از بازی در این نقش بازنشسته شود.

بیشتر از فرهنگ و هنر