درگذشت بازیگر فیلم «تارزان در منهتن»

هواپیمای حامل «جو لارا» و همراهانش در یک دریاچه سقوط کرد

جو لارا در سال ۱۹۹۶ با فیلم تارزان به شهرت رسید و در هنگام مرگ ۵۸ سال داشت - KEVIN WINTER / AFP

جو لارا، بازیگر فیلم‌های «تارزان»، در یک سانحه هوایی در ایالت «تنسی» جان خود را از دست داد. او و همراهانش از فرودگاه تنسی برخاسته بودند و قصد فرود آمدن در فرودگاه فلوریدا را داشتند.

جو لارا در سال ۱۹۹۶ با فیلم تارزان به شهرت رسید و در هنگام مرگ ۵۸ سال داشت. به گزارش ورایتی، در هواپیمایی که دچار حادثه شد، همسر جو لارا و پنج نفر دیگر نیز حضور داشتند که همگی کشته شدند. گفته شده این سانحه به دلیل سقوط هواپیما در دریاچه‌ای در ایالت تنسی روی داده است. افسر گروه امداد گفت که تلاش‌ها برای یافتن اجساد ادامه دارد چراکه امیدی به زنده ماندن هیچ‌یک از آن‌ها نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو لارا که در سال ۱۹۶۲ در کالیفرنیا متولد شد با ایفای نقش تارزان در فیلم‌های «تارزان در منهتن» و «تارزان: ماجراجویی‌های حماسی» موفق شد نام خود را به عنوان نوزدهمین بازیگر مجموعه‌ فیلم‌های تارزان به ثبت برساند.

«سایبورگ آمریکایی: مبارز فولادی»، «مرز پولادی»، «آرم استرانگ» و «کلاهک جنگی» از دیگر فیلم‌های این هنرپیشه آمریکایی‌اند. او از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی تصمیم گرفت بازیگری را کنار بگذارد و به موسیقی روی بیاورد و در سال ۲۰۰۹ نخستین آلبوم موسیقی خود را با نام «گریه آزادی» منتشر کرد.

تارزان، پسر یک نجیب‌زاده انگلیسی است که پس از گم شدن در جنگل‌های آفریقا بوزینه‌ای او را بزرگ می‌کند و او که به دلیل زندگی در جنگل و میان حیوانات خوی حیوانی گرفته همچون میمون‌ها روی شاخه‌های درخت زندگی می‌کند. شخصیت خیالی تارزان ساخته و پرداخته ذهن نویسنده‌ای به نام «ادگار رایس باروز» است و بر اساس آن تاکنون بیش از ۲۰۰ مجموعه سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر