شب سخت پرتغال و اسپانیا در یورو ۲۰۲۰

پرتغالی‌ها بیشتر از اسپانیا در خطر حذف‌اند

گلزنی‌های رونالدو تا اینجا برای مدافع عنوان قهرمانی مثمرثمر نبوده است- Attila KISBENEDEK / AFP

امشب با برگزاری چهار دیدار، روز آخر مرحله گروهی و دور مقدماتی مسابقات یورو ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد و تکلیف تیم‌های صعودکننده به دور یک هشتم نهایی مشخص می‌شود. بدون شک مهم‌ترین بازی‌های امشب دیدار پرتغال و فرانسه از گروه F و بازی اسپانیا اسلواکی از گروه E است. جایی که تکلیف دو تیم مطرح دنیا که سابقه قهرمانی در مسابقات یورو را نیز در کارنامه دارند، یعنی پرتغال و اسپانیا، مشخص خواهد شد.

پرتغالی‌ها بیشتر از اسپانیا در خطر حذف‌اند. پرتغال که در گروه مرگ مسابقات قرار دارد و از دو بازی گذشته خود فقط سه امتیاز کسب کرده است، در بازی مقابل فرانسه به حداقل یک امتیاز احتیاج دارد؛ هرچند در صورت تساوی هم شانس صعود آن‌ها اندکی مبهم است.

گلزنی‌های رونالدو تا اینجا برای مدافع عنوان قهرمانی مثمرثمر نبوده است. او با سه گل در صدر گلزنان این رقابت‌ها قرار دارد و با زدن دو گل دیگر می‌تواند خود را به رکورد علی دایی، بهترین گلزن جهان از ایران، برساند و این موضوع می‌تواند انگیزه‌های او در این مسابقه را دوچندان کند.

مورینیو نیز به حساسیت این بازی واکنش نشان داد و معتقد است که پرتغال شرایط سختی دارد و این موضوع که ممکن است پرتغال حذف شود، او را نیز نگران کرده است. او می‌گوید: «بازی ضعیف و شکست مقابل ژرمن‌ها کار را برای پرتغال بسیار سخت کرد و ممکن است وداع زود هنگامی با مسابقات داشته باشند. فرانسه نیز به این موضوع آگاه است و بعید به نظر می‌رسد که با ریسک زیادی پا به این مسابقه بگذارد چراکه آن‌ها با چهار امتیاز در صدر جدول‌اند و با یک تساوی هم می‌توانند به عنوان تیم اول یا حتی دوم به مرحله بعدی صعود کنند.» از طرفی این بازی تکرار فینال دور قبلی رقابت‌ها نیز به شمار می‌رود و فرانسه شاید درصدد برآید تا انتقام آن مسابقه را از پرتغال بگیرد. رونالدو در آن مسابقه در ابتدای نیمه نخست روی حرکت خشن دیمیتری پایت به شدت آسیب دید و نتوانست کار را تا آخر ادامه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دشان، سرمربی خروس‌ها که به نظر می‌رسد تیمش یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است، معتقد است در این مسابقه کار سختی پیش رو خواهند داشت و باید رونالدو را به خوبی کنترل کنند. آن‌ها که در مسابقه دوم مقابل مجارستان با تساوی متوقف شدند، برای اطمینان از صدرنشینی به برد در این مسابقه احتیاج دارند.

دشان معتقد است تیمش در این مسابقه برای گرفتن بهترین نتیجه وارد زمین خواهد شد و تنها هدف آن‌ها این است، نه حذف پرتغال. او می‌گوید: «نتایجی که در دور مقدماتی کسب می‌کنیم در دور بعدی رقابت‌ها روی حریفانمان تاثیرگذار خواهد بود. حضور ما در مرحله بعدی قطعی است و ممکن است مانند بازی اول و دوم تغییراتی داشته باشیم.»

تیم آلمان نیز در دیگر بازی این گروه به مصاف مجارستان خواهد رفت. گمان می‌رود آلمان‌ها در این مسابقه هم پیروز خواهند شد اما نکته اینجا است که مجارستان هم نشان داده که تیم سخت‌کوشی است. این تیم با یک امتیاز در انتهای جدول است و در صورت پیروزی مقابل آلمان می‌تواند شانس صعود داشته باشد. به همین دلیل، آلمان نیز باید از این مسابقه حداقل یک امتیاز به دست آورد.

 در گروه E، تیم فوتبال اسپانیا از دو مسابقه اول خود تنها دو امتیاز را به دست آورده است و فقط در صورت پیروزی در این مسابقه می‌تواند به دور بعدی صعود کند. سوئد در بازی اول مقابل اسپانیا تساوی ارزشمندی را کسب کرد و برد در بازی دوم مقابل اسلواکی آن‌ها را با چهار امتیاز به صدر جدول گروه برد.

با توجه به امتیاز تیم‌ها در این گروه هنوز شانس صعود به مرحله بعد برای هر چهار تیم وجود دارد و این کار را برای همه آن‌ها دشوار می‌کند. نظر به بازی‌های نه چندان خوب اسپانیا در این دور از رقابت‌ها و ضعف زیاد خط حمله این تیم در گلزنی، احتمالا امشب هم مقابل اسلواکی که با سه امتیاز در رتبه دوم است، کار دشواری پیش رو داشته باشد.

 نتیجه‌ نگرفتن آن‌ها می‌تواند پایان کار انریکه در تیم اسپانیا را رقم بزند. موراتا در دو مسابقه قبلی موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست داد و این موضوع خشم هواداران تیم فوتبال اسپانیا را برانگیخت و در شبکه‌های اجتماعی انتقا‌های زیادی از این بازیکن را شاهد بودیم. اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر تنها چاره کار در دستان او است و انریکه امیدوار است که او در این مسابقه قدر موقعیت‌های به دست آمده را بداند. وی بر این باور است که موراتا مهاجم توانمندی است و می‌تواند اسپانیا را از این وضعیت نجات دهد.

بیشتر از ورزش