ابتلای چهار هزار نفر به کرونا پس از واکسیناسیون کامل

از هر هزار نفری که در ماساچوست واکسینه کامل شده‌اند، یک نفر به‌رغم دریافت واکسن همچنان به کرونا مبتلا می‌شود

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌‌ها، بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی تا کنون واکسینه کامل شده‌اند - Joseph Prezioso / AFP

بنا بر اعلام مقام‌های بهداشت و درمان ایالتی، جواب آزمایش کووید‌ـ‌۱۹ حدود چهار هزار نفر از کسانی که در ماساچوست واکسینه کامل شده بودند، مثبت بوده است.

داده‌های وزارت بهداشت و درمان نشان می‌دهد که تا تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در میان بیش از ۳.۷ میلیون نفری که در این ایالت واکسینه کامل شده‌اند، ۳۷۹۱ مورد ابتلا گزارش شده بود.

این بدین معناست که از هر ۱۰۰۰ نفری که در ماساچوست واکسینه کامل شده‌اند، یک نفر به‌رغم دریافت واکسن همچنان [به کرونا] مبتلا می‌شود.

دیویدسون هامر، متخصص بیماری‌های مسری و عفونی از دانشگاه بوستون، به روزنامه بوستون هرالد گفت: «متوجه شده‌ایم که بسیاری از موارد ابتلا بی‌علامت‌اند یا بسیار خفیف‌اند و مدت بیماری کوتاه است.»

او در ادامه افزود: «بار ویروسی خیلی بالا نیست. ابتلای مجدد قابل انتظار است، و باید به درک بهتری برسیم که این احتمال در چه کسانی بالاتر است و آیا افرادی که ابتلای مجدد دارند می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند یا خیر.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«در برخی موارد، میزان ویروسی که پخش می‌کنند چنان کم است که به دیگران منتقل نمی‌شود.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اعلام کرده سه واکسنی که در آمریکا در دسترس است از ابتلای اکثر افراد جلوگیری می‌کند.

اما این مرکز همچنین تایید کرده است که «درصد کمی از افرادی که واکسینه کامل شده‌اند همچنان بیمار می‌شوند، در بیمارستان بستری می‌شوند، یا در اثر ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ جان خود را از دست می‌دهند».

داده‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌های مدرنا و فایزر دو هفته پس از تزریق دوز آخر، حدود ۹۰ درصد در مقابل ابتلا به بیماری موثرند.-

و واکسن تک‌دوز جانسون اند جانسون ۷۲ درصد در پیشگیری از ابتلا به نوع متوسط تا وخیم کووید‌‌ـ۱۹ موثر است. 

بر اساس نتایج کارآزمایی‌ها، هر سه واکسن از بستری و مرگ بیماران جلوگیری می‌کنند.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌‌ها، بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی تا کنون واکسینه کامل شده‌اند، و بیش از ۶۵ درصد جمعیت بزرگسال این کشور دست‌کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون، بیش از ۳۳.۵ میلیون آمریکایی به کووید‌ـ‌۱۹ مبتلا شده‌اند و ۶۰۲ هزار نفر جان باخته‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان