رئیس‌جمهور فیلیپین: «انتخاب کنید یا تزریق واکسن یا زندان»

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در فیلیپین در مجموع به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است

رودریگو دوتِرِته، رئیس‌جمهور فیلیپین - King RODRIGUES / AFP

رودریگو دوتِرِته، رئیس‌جمهور فیلیپین، در حالی‌ که کشورش در حال مبارزه با بدترین وضعیت شیوع کرونا در آسیا است گفت کسانی را که از تزریق واکسن کووید امتناع کنند، به زندان خواهد انداخت.

آقای دوترته روز دوشنبه (۳۱خرداد) در تلویزیون گفت: «انتخاب با خودتان است، یا واکسن بزنید یا دستور می‌دهم به زندان بیاندازنتان.»

او بعد در توجیه حرف خود گفت: «اگر واكسن نزنید، ناقل بالقوه ویروس هستید.»

هم‌زمان با این سخنان تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در فیلیپین در مجموع به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و تعداد کشته‌شدگان از این ویروس به ۲۳ هزار نفر رسیده است.

بنا به اخبار کشور فیلیپین، حضور مردم در چندین مرکز تزریق واکسن در مانیل، پایتخت این کشور، اندک‌شمار بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنان آقای دوترته خلاف گفته‌های مقام‌های بهداشتی دولتش است كه پیشتر گفته بودند از مردم تقاضا دارند واكسن کووید-۱۹ را تزریق كنند، اما این کار اجباری نیست.

رودریگو دوترته گفت: «اشتباه نکنید، کشور در شرایط بحرانی قرار دارد. از فیلیپینی‌ها‌یی که به (درخواست‌های) دولت توجه نمی‌کنند، عصبانی هستم.»

رئیس‌جمهور فیلیپین به دلیل استفاده از روش‌های سخت‌گیرانه در مهار ویروس مورد انتقاد بوده است، اما در سخنرانی خود بر تصمیمش برای جلوگیری از بازگشایی مدارس پافشاری کرد.

او همچنین اعلام کرد که رعایت شرایط قرنطینه برای همه اجباری‌ است، حتی کسانی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند و در مورد موج دوم ویروس و اتمام منابع کشور ابراز نگرانی کرد.

تا روز یکشنبه (۳۰خرداد) مقام‌های فیلیپینی دو دوز واکسن را به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تزریق کرده‌اند که روندی کند برای رسیدن به هدف دولت در تزریق واکسن به ۷۰ میلیون نفر از جمعیت ۱۱۰ میلیون نفری این کشور است.

© The Independent

بیشتر از جهان