ایران قهرمان فوتبال زیر ۱۹ سال آسیای مرکزی شد

بازیکنان ایران در کنار جام قهرمانی، جایزه بازی جوانمردانه را نیز دریافت کردند

عکس از سایت فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی

آخرین بازی مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال کشورهای آسیای مرکزی که در آن تاجیکستان و ایران به میدان رفتند، با تساوی یک بر یک پایان یافت و ایران با داشتن ده امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.

این مسابقات برای یک هفته با شرکت پنج کشور آسیای مرکزی تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان و ایران در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد.

هریک از این تیم ها چهار مسابقه داشتند. ایران با پیروزی‌های پی‌درپی چهار بر صفر مقابل ترکمنستان، دو بر صفر مقابل ازبکستان و افغانستان و تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان به قهرمانی رسید.

بازیکنان ایران در کنار جام قهرمانی، جایزه بازی جوانمردانه را نیز دریافت کردند.

تاجیکستان با مغلوب کردن ترکمنستان و افغانستان و تساوی با ازبکستان و ایران با بدست آوردن هشت امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. همین‌طور ازبکستان سوم و پس از آن افغانستان و ترکمنستان قرار گرفتند.

جایزه بهترین گل‌زن این مسابقات به شهرام سمیع‌یف از تیم تاجیکستان تعلق گرفت.

افغانستان در دو بازی مقابل ازبکستان و ترکمنستان دو بر دو به تساوی دست یافت.

پس از ایجاد اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی در سال ۲۰۱۵ میلادی، این نخستین بار بود که تیم‌های زیر ۱۹ سال این کشور با هم به رقابت پرداختند.

در چهارچوب اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی یک هفته پیش تورنمنت تیم‌های زیر ۱۶ سال شش کشور برگزار گردید که با قهرمانی کشور میزبان تاجیکستان و نایب قهرمانی ازبکستان پایان یافت. تیم قرقیزستان به دلیل آماده نبودن در مسابقات زیر ۱۹ سال شرکت نکرد.

مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند، قرار است پس از این مسابقات، تیم‌های ۲۲ سال و تیم‌های ملی کشورهای زون مرکز آسیا با هم رقابت کنند.

بیشتر از ورزش