حمله قلبی، نتیجه مصرف روزانه ۱۲ نوشیدنی انرژی‌زا به مدت یک سال

کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله نباید روزانه بیش از ۱۰۰ میلی‌ گرم کافئین مصرف کنند

در قلب این مرد ۴۹ ساله یک لوله فلزی کار گذاشتند -  THOMAS SAMSON / AFP

مردی که بعد از نوشیدن روزانه ۱۲ نوشیدنی انرژی‌زا دچار حمله قلبی شد درباره «خطرناک» بودن این نوشیدنی‌ها اخطار داد.

لی کامن ۵۵ ساله پس از اینکه روزانه ۸ تا ۱۲ نوشیدنی انرژی‌زا را به مدت یک سال نوشید، دچار حمله قلبی شد.

آقای کامن از شهر هول بعد از آنکه دختر ۱۰ ساله او توانست یک نوشابه انرژی‌زا بخرد گفت که این نوشیدنی‌ها باید ممنوع شوند یا دست‌کم دیگر به افراد کوچک‌تر از ۱۶ ساله فروخته نشوند.

وقتی او دست دخترش نوشیدنی انرژی‌زا دید همه  آن را «در چاه خالی کرد».

این مرد با آنکه سیگار نمی‌کشید و مشروب نمی‌نوشید در ۴۹ سالگی با حمله قلبی مواجه شد. او به نشریه هول دیلی میل گفت: «من روزی ۸ تا ۱۲ نوشیدنی ردبول و مانستر می‌نوشیدم. به فروشگاه ماکرو می‌رفتم و جعبه‌های ۲۴تایی این نوشیدنی‌ها را می‌خریدم  و مثل هر نوشیدنی دیگری می‌نوشیدم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «چون خیلی کار می‌کردم این‌ها را می‌نوشیدم تا انرژی داشته باشم. این وضعیت شاید برای حدود یک سال ادامه داشت. یک روز حمله قلبی کردم و به زمین افتادم و مجبور شدم لوله‌ای فلزی در قلبم بگذارم. من اکنون به دلیل نوشیدن این نوشیدنی‌های خطرناک باید تا آخر عمر دارو مصرف کنم.»

او ادامه داد: «وقتی بعد از حمله قلبی در بیمارستان بستری بودم دکتر به من گفت مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا دلیل حمله قلبی‌ام بوده است. تا آن موقع اصلا نمی‌دانستم نوشیدن آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند. در آن زمان شوک بزرگی به من وارد شد و اکنون نسبت به این مساله دغدغه خاصی دارم.»

آقای کامن گفت وقتی دختر ۱۰ ساله‌اش را بعد از مدرسه با قوطی «مانستر در دستش» دیده «بی‌درنگ آن را از دستش گرفته و در چاه خالی کرده است».

راهنماهای موجود می‌گویند کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله نباید روزانه بیش از ۱۰۰ میلی‌ گرم کافئین مصرف کنند که معادل با یک فنجان قهوه است.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا در هر قوطی می‌تواند حاوی ۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌ گرم کافئین باشند.

اغلب فروشگاه‌های بزرگ بریتانیا داوطلبانه فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به کودکان زیر ۱۶ ساله را ممنوع کرده‌اند.

جیمی الیور، سرآشپز مشهور، پیشتر کارزاری به راه انداخت تا فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا به کودکان ممنوع شود.

آقای کامن گفت: «فروشگاه‌ها نباید نوشیدنی‌های انرژی‌زا را به کودکان بفروشند. فروشگاه‌های بزرگ این کار را انجام نمی‌دهند و فروشگاه‌های کوچک‌تر هم باید پیروی کنند.»

© The Independent