امارات مقصد اولین سفر بین‌المللی وزیر خارجه اسرائیل

شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات، پیش از این با لاپید صحبت کرده تا درباره «همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور» مذاکره کنند

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل - EMMANUEL DUNAND / AFP

به گزارش نشریه عبری زبان «والا نیوز» که روز یکشنبه (۲۰ ژوئن) منتشر شد، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، هفته آینده به امارات متحده عربی می‌رود. این نخستین سفر رسمی مقام‌های دولت اسرائیل به خلیج فارس پس از امضای توافقنامه تاریخی «پیمان ابراهیم» در سال گذشته (۲۰۲۰) است. یائیر لاپید در توافق برای دولت جدید اسرائیل قرار است دو سال دیگر در مسند نخست‌وزیری قرار بگیرد. دو سال اول نخست‌وزیری بر عهده نفتالی بنت است.

این سفر نخستین سفر لاپید در مسند وزیر خارجه اسرائیل به خارج از مرزهای این کشور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته، امارات متحده عربی نیز به کشورها و رهبرانی پیوست که به دولت جدید اسرائیل، با نخست‌وزیری نفتالی بنت و وزارت امور خارجه یائیر لاپید، تبریک و شادباش گفتند.

بنا به گزارش «۱۲۴ نیوز»، وزارت امورخارجه امارات متحده عربی با انتشار توییتی اعلام کرد که مشتاقانه منتظر «همکاری برای پیشبرد صلح منطقه‌ای، تقویت بردباری و هم‌زیستی و آغاز فصل جدیدی از همکاری در زمینه فناوری، تجارت و سرمایه‌گذاری» است.

علاوه بر این، شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات، پیش از این با لاپید صحبت کرده تا درباره «همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور» مذاکره کنند.

در پی توافقنامه‌ای که در دولت دونالد ترامپ، ریاست‌جمهوری پیشین ایالات متحده به امضا رسید، امارات متحده عربی سومین کشور عربی بود که در سال ۲۰۲۰، روابط کامل خود را با اسرائیل آغاز کرد. بحرین، مراکش و سودان نیز توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند.