برتری مکس ورستاپن بر لوئیس همیلتون در آخرین تمرین جایزه بزرگ بحرین

این راننده هلندی، با هفت دهم ثانیه، جلوتر از لوئیس همیلتون، از خط پایانی گذشت

ANDREJ ISAKOVIC / AFP

در آخرین دور تمرینی پیش از آغازمسابقات جایزه بزرگ بحرین، مکس ورستاپن حرف آخر را زد.

این راننده هلندی، با هفت دهم ثانیه، جلوتر از لوئیس همیلتون، از خط پایانی گذشت و این‌گونه موجب بد اقبالی [همیلتون]، پیش از دور مقدمانی روز شنبه شد. 

ورستاپن با کسب عنوان پر سرعت‌ترین راننده، در هر سه دور آغازین فصل مسابقات فرمول یک، به استقبال دور اصلی جایزه بزرگ می‌رود. 

همیلتون هم امسال برای کسب هشتمین عنوان قهرمانی جهان وارد مسابقات جایزه بزرگ می‌شود، با این حال، رد بول به سرعت و با استفاده از ورستاپن برای ایجاد یک کارزار قوی پیش از آغاز فصل هماهنگ بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در واقع، همیلتون تنها راننده‌ای بود که با فاصله یک ثانیه‌ای در گرمای طاقت فرسای ۳۷ درجه، از خط پایانی گذشت. در حالیکه، پیر گسلی راننده آلفا تائوری سوم و والتری بوتاس، چهارم شدند.

شامگاه روز شنبه که دور مقدماتی آغاز می‌شود، هوا خیلی خنک‌تر است، البته همراه با بادی تند که پیش‌بینی می‌شود بر عملکرد (رانندگان) تاثیرگذار باشد.

همکار جدید ورستاپن در تیم رد بول، سرجیو پرز، در دورتمرینی یک ساعته، پنجم شد، رتبه‌ای بالاتر از کارلوس سینز از تیم فراری. 

روز جمعه، لندو نوریس نفر دوم شد، اما این راننده بریتانیایی، با مک لارن خود، فقط توانست در بین ۲۰ راننده، نفر شانزدهم شود.

جلوتر از نوریس، سباستین وت، راننده تیم آستون مارتین و فرناندو الونسو، راننده تیم آلپاین، به ترتیب، رتبه چهاردهم و پانزدهم را کسب کردند.  

بیشتر از ورزش