مالت به گردشگران ۶۵ سال به بالا کوپن ۱۰۰ یورویی هدیه می‌دهد

مهمانان هتل‌های پنج‌ستاره در مجموع ۲۰۰ یورو تخفیف می‌گیرند

بودجه کل این طرح را با مبلغی معادل ۱ میلیون یورو، اداره گردشگری مالت تنظیم کرده است و کوپن‌های تعطیلات از ۱۸ اکتبر تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود- REUTERS/Darrin Zammit Lupi

جزیره مالت در تلاشی برای بازگرداندن گردشگران، متعهد شده است که به گردشگران ۶۵ سال و بالاتر، ۱۰۰ یورو هدیه دهد.

هدف مالت این است که مسافران مسن‌تر را برای اقامت طولانی‌تر جذب کند، و فقط کسانی که به مدت ۱۵ روز یا بیشتر به این جزیره سفر می‌کنند‌، این مشوق مالی را دریافت می‌کنند.

به جای پول نقد، به مسافران واجد شرایط ۱۰۰ یورو کوپن برای خرج کردن داده می‌شود که می‌توانند آن را در رستوران‌ها، هتل‌ها‌، مغازه‌ها و مراکز خدماتی استفاده کنند.

بودجه کل این طرح را با مبلغی معادل ۱ میلیون یورو، اداره گردشگری مالت تنظیم کرده است و کوپن‌های تعطیلات از ۱۸ اکتبر تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

این اولین طرح تشویقی به سبک پول نقد نیست که این کشورِ با اقتصاد وابسته به گردشگری، برای احیای صنعت گردشگری خود در طی همه‌گیری به راه انداخته است.

در ماه آوریل، اداره گردشگری مالت اعلام کرد که بازدیدکنندگان می‌توانند برای اقامت سه شب یا بیشتر، ۲۰۰ یورو دریافت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گردشگرانی که در هتل‌های پنج ستاره اقامت کنند، ۱۰۰ یورو در ازای هزینه اقامت خود از اداره گردشگری مالت دریافت می‌کنند. هتل نیز ۱۰۰ یورو تخفیف می‌دهد، و این‌گونه مبلغ مشوق به ۲۰۰ یورو می‌رسد.

مهمانان هتل‌های چهارستاره در مجموع ۱۵۰ یورو تخفیف می‌گیرند و کسانی که در هتل سه‌ستاره اقامت می‌گزینند، ۱۰۰ یورو مشوق مالی می‌گیرند.

کسانی هم که در جزیره گُزو (Gozo) در ۲۵ دقیقه‌ای سواحل مالت با کشتی اقامت کنند، از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

كلیتون بارتولو، وزیر گردشگری مالت، در آن زمان به رویترز گفت: «هدف این طرح (کمک به) هتل‌های مالت در موقعیت بسیار رقابتی، هنگام شروع مجدد گردشگری بین‌المللی است.»

با نرخ بسیار پایین‌تر ابتلا به کرونا از بریتانیا و برنامه واکسیناسیون سریع، مسلم بود که مالت در آخرین بررسی، به «لیست سبز» اجازه سفر دولت بریتانیا خواهد پیوست.

اما مالت به لیست کوتاه کشورهایی که مسافران وارده از آن به خاک بریتانیا نیازی به قرنطینه ندارند‌، اضافه نشد و در کنار بسیاری دیگر از کشورها، فهرست زرد باقی ماند.

گردشگرانی که از سفر تعطیلاتی در مالت به بریتانیا برمی‌گردند، لازم است ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند و در روزهای دو و هشت قرنطینه، دو آزمایش کرونا از نوع پی‌سی‌آر انجام دهند.

همزمان، مالت نیز بریتانیا را در فهرست زرد  خود قرار داده است. این بدان معنی است که اگر مسافران قبل از سوار شدن به پرواز به مقصد این مجمع‌الجزایر گواهی آزمایش کرونای پی‌سی‌آر را با نتیجه منفی ارائه دهند، هنگام ورود نیازی به قرنطینه شدن ندارند.

© The Independent

بیشتر از سفر