تازه‌ترین جاذبه گردشگری نیویورک: واکسن کرونا برای مسافران

به گردشگران یک نوبت واکسن جانسون اند جانسون تزریق خواهد شد تا نیازی به نوبت دوم نباشد

سالانه میلیون‌ها گردشگر از شهر نیویورک دیدن می‌کنند-  Jamie McCarthy/Getty Images/AFP

شهر نیویورک امیدوار است که با پشت سر گذاشتن بحران شیوع کرونا، گردشگران را دوباره به سوی خود بکشد تا رونقی به اقتصاد ضربه‌خورده این شهر ببخشند.

بیل دیبلازیو، شهردار نیویورک، روز پنجشنبه پیشنهاد کرد که با استقرار خودروهایی در تایمز اسکوئر و دیگر نقاط توریستی این شهر، گردشگران بتوانند واکسن کرونا تزریق کنند.

برای مایه‌کوبی کسانی که ساکن نیویورک نیستند، تصویب فرمانداری ایالت لازم است، و شهرداری امیدوار است که تا روز یکشنبه هفته آینده این مجوز را بگیرد.

آقای دیبلازیو گفت که این تصمیم «پیام مثبتی برای گردشگران خواهد بود که می‌گوید: "بیایید اینجا، شهری امن و جایی عالی برای گشت و گذار است، و ما از شما مراقبت خواهیم کرد."»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهردار دموکرات نیویورک افزود که مایه‌کوبی گردشگران «نشانه حسن نیست و خوش‌آمد گویی است» اما الزامی نیست. او افزود که قرار نیست از گردشگرانی که به نیویورک می‌آیند، وضعیت واکسیناسیون آن‌ها پرسیده شود.

به گفته آقای دیبلازیو، به گردشگران یک نوبت واکسن جانسون اند جانسون ترزریق خواهد شد تا نیازی به نوبت دوم مایه‌کوبی نباشد.

از سویی، اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت که بیشتر تدابیر پیشگیرانه دوران کرونا تا دو هفته دیگر آسانتر خواهد شد. گرچه آقای دیبلازیو خواستار بازگشایی شهر تا اول ماه ژوئیه شده، اما فرماندار می‌گوید که محله برادوی – مرکز تماشاخانه‌های نیویورک و موتور محرک اقتصاد این شهر – هنوز آماده روشن کردن چراغ‌هایش نیست.

به گفته آقای کومو، سالن‌های نمایش برادوی از روز چهاردهم سپتامبر امسال، خواهند توانست به اندازه ظرفیت کامل خود بلیت بفروشند. بیشتر نمایش‌هایی که در برادوی روی صحنه بودند و به دلیل بحران کرونا تعطیل شدند، قصد ندارند تا ماه سپتامبر یا دیرتر از آن، دوباره روی صحنه بروند.

بیشتر از جهان