مالدیو برای جذب گردشگر بیشتر جایزه تعیین کرد

مسافت سفرهای هوایی را فراموش کنید، صحبت بر سر تعداد عبورهای مرزی است

PIXABAY

صنعت گردشگری جهان همچنان دستخوش لطمات ناشی از محدودیت‌هایی است که همه‌گیری کرونا برای مسافرت پدید آورده است و مقصدهای گردشگری باید هر چه بیشتر زرنگی به خرج دهند تا از دور خارج نشوند.

مالدیو تازه‌ترین موردی است که برای ترغیب گردشگران به دیدار از این کشور ابتکار به خرج داده و برنامه‌ وفاداری را به اجرا می‌گذارد.

این برنامه را که «مرزگذری مالدیو» نام دارد، وزیر گردشگری این کشور طی آیینی مجازی معرفی کرد و بر اساس آن، به افراد پرسفر به این کشور جزیره‌ای جایزه می‌دهند.

این برنامه از اول دسامبر، دو ماه دیگر، به اجرا درمی‌آید و در آن طبق بسامد و مدت سفر به مالدیو امتیاز می‌دهند و برای موارد خاص هم امتیاز اضافی می‌دهند.

این سامانه پاداش دارای سه رده برنزی (آیدا)، نقره‌ای (آنتارا) و طلایی (آبارانا) است.

مقامات مالدیو هنوز در مورد چند وچون دقیق پاداش «امتیازهای» وفاداری لب نگشوده‌اند، ولی برخی می‌گویند که رایگان شدن برخی امکانات سفر یا اعطای برخی مزایا یا امکانات اختصاصی، از جمله این پاداش‌ها است.

در وبگاه کم‌تردد این برنامه هم فقط نوشته‌اند: «برنامه مرزگذری مالدیو برنامه وفاداری سه رده‌ای برای ترویج گردشگری است. گردشگرانی که در این برنامه ثبت‌نام کرده باشند بابت هر بار عبور از مرز امتیاز می‌گیرند و بابت سفر در موارد خاص نیز امتیاز اضافی می‌گیرند. وقتی امتیاز گردشگر به رقم خاصی برسد مزایا و امتیازهای جالبی به وی تعلق خواهد گرفت. رده گردشگر که بالا برود امتیازات وی افزایش می‌یابد و از مزایایی انحصاری برخوردار خواهد شد.»

اقتصاد مالدیو به شدت به گردشگری متکی است و این کشور از اواسط ژوییه مرزهای‌ خود را بازگشایی کرد و برای گشودن ۱۴۶ اقامتگاه از ۱۵۶ اقامتگاه خود (۹۴ درصد) تا پایان اکتبر ۲۰۲۰ هدف‌گذاری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیایی‌ها منعی برای سفر به مالدیو ندارند، اما هنگام ورود باید نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌ار کووید ۱۹ را ارائه دهند و مدت صدور این نتیجه نباید بیش از ۷۲ ساعت قبل از عزیمت باشد.

گردشگران همچنین باید ۲۴ ساعت قبل از سفر به مالدیو برگه اعلان سلامت مسافر را پر کرده باشند.

هنگام ورود هم مسافران تب‌سنجی و غربالگری می‌شوند و تمامی مسافران مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در قرنطینه قرار می‌گیرند.

مالدیو نه در فهرست دالان‌های سفر وزارت ترابری بریتانیا قرار دارد، نه در فهرست کشورهای «امن» وزارت خارجه بریتانیا، یعنی سفرکنندگان به مالدیو تحت پوشش بیمه استاندارد مسافرتی قرار ندارند و باید پس از بازگشت به بریتانیا دو هفته در وضعیت قرنطینه قرار گیرند.

© The Independent

بیشتر از سفر