ترامپ:‌ پیروزی بایدن نشان می‌دهد که عشق یهودیان آمریکایی به اسرائیل کافی نیست

دونالد ترامپ‌ می‌گوید اگر یهودیان آمریکایی واقعا اسرائیل را دوست داشتند، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به او رای می‌دادند

دونالد ترامپ در ژانویه ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک کرد-Pete Marovich/AFP

دونالد ترامپ‌ می‌گوید اگر یهودیان آمریکایی واقعا اسرائیل را دوست داشتند، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به او رای می‌دادند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گفت‌وگو با هفته‌نامه «عامی»، متعلق به جامعه یهودیان ارتدوکس که در نیویورک و اسرائیل منتشر می‌شود، درباره سیاست‌های خود در حمایت‌ از اسرائیل صحبت کرد و ابراز تعجب کرد که چرا اقداماتش به حمایت بیشتر رای‌دهندگان از او در انتخابات منجر نشده است.

دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ کاخ سفید را به رقیبش جو بایدن از حزب دمکرات واگذار کرد. او معتقد است که در روند شمارش آرا تقلب صورت گرفته است، ادعایی که نهادهای نظارت بر انتخابات آمریکا آن را رد کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ به نشریه عامی گفت: «بلندی‌های جولان، مسئله اورشلیم و مسئله ایران، همگی کار من بود.»

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به اورشلیم منتقل کرد، و آمریکا را از توافق اتمی با جمهوری اسلامی ایران، موسوم به برجام، خارج کرد. برجام در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما امضا شد و رهبران اسرائیل از منتقدان آن بوده‌اند.

در مصاحبه با نشریه عامو، آقای ترامپ گفت:‌ «کارهای دیگری هم کردم. یهودیانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند به اندازه کافی اسرائیل را دوست ندارند.»

او گفت:‌ «منظورم یهودیان ارتدوکس نیست. ۲۵درصد از آرا ما از جامعه یهودی بود و این به نظر من منطقی نیست. از دید من عجیب است.»

دونالد ترامپ گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ رقابت خواهد کرد.