ژنرال بسم‌الله محمدی وزیر دفاع ملی افغانستان می‌شود

ژنرال محمدی از استان پنجشیر و از فرماندهان برجسته جهادی افغانستان به شمار می‌رود

ژنرال بسم‌الله محمدی از فرماندهان جهادی افغانستان است- WAKIL KOHSAR / AFP

چندین منبع معتبر به خبرگزاری ایندیپندنت فارسی گفته‌اند که بسم‌الله محمدی، امشب (جمعه ۲۸ خرداد) یا فردا از سوی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان به عنوان وزیر دفاع ملی این کشور معرفی می‌شود.

روز گذشته (پنجشنبه ۲۷ خرداد) خبرهایی در رسانه‌های داخلی افغانستان منتشر شد که این ژنرال کارکشته افغان به سمت وزیر کشور معرفی می‌شود، اما منابع معتبری که به خبرگزاری ایندیپندنت خبر داده‌اند، می‌گوید که آقای بسم‌الله محمدی، نه در جایگاه وزیر کشور بلکه به عنوان وزیر دفاع ملی معرفی خواهد شد.

ژنرال بسم‌الله محمدی از استان پنجشیر و از فرماندهان برجسته جهادی در این کشور به شمار می‌رود که در زمان حکومت حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، در وزارت‌های امور داخله و دفاع این کشور کار کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معرفی این ژنرال باتجربه و کارکشته نظامی افغان در حالی به عنوان وزیر دفاع ملی افغانستان مطرح می‌شود که جنگ در این کشور از یک سال به این ‌سو شدت یافته و طالبان توانسته است که چندین شهرستان‌های این کشور را به نفع خود ساقط کند و تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان وارد آورد. این وضعیت باعث شده است که رئیس‌جمهور افغانستان تلاش کند تا شخصی را به سمت رهبری وزارت دفاع این کشور تعیین کند که بتواند به درستی جنگ را مدیریت کرده و از تلفات نیروهای امنیتی، دفاعی و سقوط شهرستان‌ها به نفع طالبان جلوگیری کند.

شماری از نظامیان پیشین افغانستان نیز بر این باور هستند که معرفی بسم‌الله محمدی از کادرهای نظامی و باتجربه این کشور، می‌تواند در شکست طالبان و تقویت روحیه نظامیان افغان تاثیرات مثبتی داشته باشد و خلائی که در وزارت دفاع وجود دارد را رفع کند.