کیم جونگ اون هم به دنبال رویارویی با بایدن است هم گفت‌و‌گو

رهبر کره شمالی «طرح راهبردی و تاکتیکی خوبی را برای مقابله با ایالات متحده» ارائه داده است

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی - STR / KCNA VIA KNS / AFP

روز پنجشنبه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با اظهار اینکه وی هم انتظار گفت‌وگو و هم رویارویی با دولت بایدن را دارد، خواستار آمادگی برای مقابله با واشینگتن شد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی، کی‌سی‌ان‌ای، روز جمعه (۱۸ ژوئن) گفت: «دبیرکل بر ضرورت آمادگی برای گفت‌وگو و رویارویی، به ویژه آمادگی کامل برای رویارویی، برای محافظت از منزلت کشور ما و منافع آن به توسعه مستقل تاکید کرد.»

در این گزارش، بدون ارائه جزئیات، آمده است که رهبر کره شمالی «طرح راهبردی و تاکتیکی خوبی را برای مقابله با ایالات متحده» ارائه داده است. وی همچنین بر ضرورت ایجاد «جو مناسب خارجی» برای ابتکارات کره شمالی تاکید کرد.

اولین اظهارات مستقیم آقای کیم درباره دولت بایدن در جریان تحلیل مفصل سیاست کره شمالی در جلسه عمومی روز پنجشنبه کمیته مرکزی حزب کارگران حاکم صورت گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات تنها دو روز قبل از ورود سونگ کیم، فرستاده تازه انتصاب‌شده آمریکا در حوزه کره شمالی، در اولین سفرش پس از تصدی این نقش در ماه گذشته (مه)، به کره جنوبی صورت گرفت. وی در مدت اقامت خود تا ۲۳ ژوئن با همتایانش در کره جنوبی و ژاپن گفت‌وگو خواهد کرد و با دیگر مقام‌های سئول نیز دیدار می‌کند.

در ماه مه، جو بایدن و همتای کره جنوبی وی، مون جه‌این، به فوریت بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

ویپین نارنگ، کارشناس امور هسته‌ای در انستیتوی فناوری ماساچوست در ایالات متحده، گفت که اظهارات رهبر کره شمالی ضمن جلوگیری از تحریک دولت بایدن، ادامه سیاست «انتظار» است.

آقای نارنگ گفت: «به نظر می‌رسد كه به تصور پیونگ یانگ توپ همینک در زمین آمریکا است و کره شمالی منتظر است تا ببیند كه فعالیت دولت بایدن چگونه پیش می‌رود.»

کارشناسان همچنین بر این باوراند که کره شمالی با توجه به مسائل جدی که در خانه با آن روبه‌رو است، از جمله کمبود مواد غذایی، به دنبال ایجاد هیچ تقابلی در آینده نزدیک نیست.

روز سه‌شنبه، هنگام ریاست جلسه کمیته مرکزی حزب کارگران حاکم، کیم جونگ اون اعتراف کرد که کشورش نیازمند مقابله با «تشنج» در وضعیت غذایی ناشی از همه‌گیری و طوفان‌های سال گذشته (۲۰۲۰) است.

گزارش تکمیلی توسط دیگر خبرگزاری‌ها

© The Independent