کتاب جرد کوشنر پشت پرده‌های دولت ترامپ را روایت می‌کند

همسر ایوانکا ترامپ قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ خاطرات خود را منتشر کند

جرد کوشنر در کنار همسرش ایوانکا ترامپ - Olivier DOULIERY / AFP

جرد کوشنر، داماد رئیس جمهوری سابق دونالد ترامپ، و یکی از مشاوران برجسته کاخ سفید در زمان دولت او، قراردادی برای چاپ کتاب خود با ناشرمنعقد کرده است.

همسر ایوانکا ترامپ قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ خاطرات خود را منتشر کند. انتظار می‌رود که این کتاب بر خاورمیانه و اصلاح عدالت کیفری متمرکز باشد.

«برودساید بوکز» که شعبه محافظه‌کار انتشارات هارپر کالینز است، قرارداد را با آقای کوشنر امضا کرده است، اما شرایط مالی آن اعلام نشده است.

«برودساید بوکز» روز سه‌شنبه اعلام کرد: «کتاب او شرح کامل و دقیق دولت و واقعیت اتفاقات پشت درهای بسته خواهد بود.»

گفته می‌شود آقای كوشنر ۴۰ ساله ، نوشتن خاطرات را آغاز كرده است. کتاب گستره وسیعی از مسایل را پوشش می‌دهد که انعکاسی از مجموعه گسترده‌ای از پروژه‌هایی خواهد بود كه او هنگام كار در کاخ سفید بر عهده داشت.

او در عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و خاورمیانه و مدیریت همه‌گیری کرونا، بازیگری اصلی در دولت آقای ترامپ بود.

انتصاب آقای کوشنر برای چنین پروژه‌های محوری در دولت، با واکنش منتقدانی روبه‌رو شد که معتقد بودند او هیچ تجربه قبلی سیاسی یا دیپلماتیک ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بحث و جدال‌های زیادی  نیز بر سر معاملات مالی، تضاد منافع احتمالی، و نحوه مدیریت ویروس کرونا متوجه جرد کوشنر بوده است.

عقد قرارداد کتاب آقای کوشنر در حالی اعلام می‌شود که هنوز سرنوشت کتاب مشابه آقای ترامپ، چنان که رسم رئیس‌جمهوری‌های سابق است، روشن نیست.

این هفته درگیری‌ای بین آقای ترامپ و صنعت نشر ظهور کرد و به دنبال گزارش‌های پی‌در‌پی مبنی بر آن که او نمی‌تواند قراردادی برای چاپ کتابش ببندد، رئیس‌ جمهوری سابق ناشران را «دغل‌باز» خواند.

مدت‌ها است که بسیاری از کارشناسان نشر حدس می‌زنند که آقای ترامپ به دلیل ماهیت بحث‌برانگیزش، امضای قرارداد سودآور کتاب را دشوارتر می‌کند.

به دنبال ادامه امتناع او از پذیرفتن نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ که به اوج آشوب‌های ۶ ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده منتهی شد، این ظن‌ قوی‌تر شده است.

پولیتیکو این هفته گزارش داد که متخصصان برجسته صنعت نشر، انتشار کتاب آقای ترامپ را سرمایه‌گذاری‌ای پرخطر و «کابوسی برای بررسی صحت اظهارات» آن می‌دانند.

با این حال، آقای ترامپ به پولیتیکو گفت که «دو تا از بزرگ‌ترین و معتبرترین ناشران پیشنهادهای بسیار قابل‌توجهی ارائه داده‌اند»، که او آنها را رد کرده است.

ناشران و ویراستاران برتر پنج انتشاراتی بزرگ آمریکا به این رسانه گفتند که درباره پیشنهادهای بالقوه کتاب چیزی نشنیده‌اند.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر آن که بیشتر ناشران برتر از واکنش گستره مردم و صنعت نشر به انتشار کتاب مقامات برجسته دولت ترامپ هراس دارند.

هزاران کارمند و نویسنده سیمون و شوستر، بهار امسال در نامه‌ای سرگشاده تصمیم این ناشر را برای انتشار کتاب مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق، محکوم کردند.

 با این حال، رئیس جمهوری سابق اصرار دارد که در حالی که «دیوانه‌وار در حال نوشتن» کتابی برای یک قرارداد بالقوه است، دارد روی «یک پروژه بسیار مهم‌تر» کار می‌کند.

گزارش تکمیلی از اسوشیتدپرس

© The Independent