خطر حذف ژرمن‌ها از گروه مرگ مسابقات یورو ۲۰۲۰

تیم ملی آلمان برای صعود به دور بعدی مسابقات به پیروزی مقابل پرتغال نیاز دارد و در صورت شکست، وداعی زودهنگام با رقابت‌ها خواهد داشت

متس هوملس مدافع تیم ملی فوتبال آلمان - Matthias Hangst / POOL / AFP

تیم ملی فوتبال آلمان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را با شکست آغاز کرد. آلمان که همراه تیم‌های پرتغال، فرانسه و مجارستان در سخت‌ترین گروه مسابقات (گروه مرگ)  قرار دارد، در نخستین بازی به نوعی میزبان این رقابت‌ها نیز بود زیرا این مسابقه حساس بین تیم‌های آلمان و فرانسه در ورزشگاه آلیانس شهر مونیخ برگزار شد.

 در این بازی زیبا و دیدنی آلمان‌ها نتیجه را یک بر صفر به فرانسه واگذار کردند. در این مسابقه، متس هوملس، مدافع ژرمن‌ها، به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد و شکست تلخی را برای هواداران تیم ملی فوتبال آلمان رقم زد. او که پس از سه سال دوباره به تیم ملی آلمان دعوت شده بود، در این رقابت شروعی ناامیدکننده‌ای داشت.

تیم ملی آلمان که در نیمه نخست نمایش چندان خوبی نداشت، در نیمه دوم کاملا بر بازی مسلط بود و برای جبران گل خورده در نیمه اول از تمام ظرفیت‌هایش استفاده کرد اما حضور ستارگان زیاد در تیم ملی فوتبال فرانسه اجازه باز کردن دروازه خروس‌ها را به آنان نمی‌داد. حضور موفق پل پوگبا و کانته در میانه زمین عملا کار را برای تیم آلمان و هافبک‌های این تیم دشوار کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوگبا در این مسابقه نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد. تیم فرانسه در این مسابقه دو گل دیگر را نیز به دروازه ژرمن‌ها وارد کرد که هر دو گل به دلیل آفساید مردود اعلام شدند.

کیمیچ، مدافع ژرمن‌ها، پس از پایان بازی معتقد بود که این تازه اول راه است و آن‌ها هنوز برای صعود  شانس بالایی دارند. او گفت: «ما بسیار خوب بازی کردیم و از تمام توانمان در این بازی استفاده کردیم. فکر کنم حقمان حداقل یک تساوی بود که به آن نرسیدیم. ما در مقابل قهرمان جهان بازی کردیم و تیم آلمان هم یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر جهان در این رقابت‌ها است؛ پس نباید نگران چیزی باشیم. ما باید در بازی بعد نشان دهیم که یکی از بخت‌های قهرمانی هستیم.»

 با وجود این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد کار تیم ملی آلمان بسیار سخت شده است. پیروزی پرگل پرتغال مقابل مجارستان با رونالدوی آماده‌ای که در آن مسابقه دو گل به ثمر رساند می‌تواند حذف ژرمن‌ها را رقم بزند. رونالدو که از بازی مقابل آلمان خاطره خوبی ندارد، امیدوار است بتواند در مسابقه بعدی پرتغال و آلمان، انتقام شکست مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را از ژرمن‌ها بگیرد.

تیم ملی آلمان برای صعود به دور بعدی مسابقات به پیروزی مقابل پرتغال نیاز دارد و در صورت شکست، وداعی زودهنگام با رقابت‌ها خواهد داشت. یوآخیم لوو، سرمربی آلمان‌ها، نیز معتقد است که آن‌ها هنوز برای صعود شانس دارند. او که آخرین روزهای خود در کسوت مربی را روی نیمکت مانشافت می‌گذراند، امیدوار است با خاطره خوب از این تیم جدا شود.

او در پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: «بازی بسیار سختی بود و ما تا آخر به خوبی مبارزه کردیم. نمی‌توانم برای این شکست کسی را سرزنش کنم؛ متس را هم همینطور. او برای دفع توپ هیچ فرصتی نداشت و گل به خودی به ثمر رسید. ما می‌دانستیم که آن‌ها در میانه زمین بازیکنان توانمندی دارند؛ برای همین سعی کردیم از کناره‌ها نفوذ کنیم. با توجه به سرعت مهاجمان تیم فرانسه نمی‌توانستیم با تمام نفرات در حمله شرکت کنیم چون آن‌ها قادر بودند روی ضد حملات خطرناک ظاهر شوند. بنابراین سعی کردیم کمتر ریسک کنیم. هنوز دو بازی دیگر باقی مانده است و ما می‌توانیم دوباره در مسیر درست قرار بگیریم.»

تیم ملی فوتبال آلمان روز شنبه ۲۹ خردادماه، در دومین دیدار خود در گروه اف مسابقات، در یک بازی مرگ و زندگی به مصاف تیم ملی پرتغال خواهد رفت.

بیشتر از فوتبال