روپرت مرداک: ارزش خالص دارایی روزنامه سان صفر است

این شرکت اعلام کرد که اکثر ادعاهای مربوط به رخنه تلفنی و پرداخت‌های اشتباه به مقام‌های دولتی را تسویه کرده است

روپرت مرداک، غول رسانه‌ای جهان - Frederic J. BROWN / AFP

روپرت مِرداک در واکنش به کاهش چشمگیر درآمد تبلیغات چاپی، ارزش دارایی‌های خالص روزنامه سان را صفر اعلام کرد.

این روزنامه نیم‌قطع دست‌راستی با ثبت ضرر ۱۹۷ میلیون پوندی (۲۸۷ میلیون دلاری) یکی از بدترین سال‌های کاری خود را پشت سر گذاشته است. بر اساس پیش‌بینی‌ شرکت نیوز کورپ به نظر نمی‌رسد که این روزنامه به روند رشد بازگردد.

سان به مدت بیش از چهار دهه در بریتانیا، پرخواننده‌ترین روزنامه بود؛ تا سال گذشته که دِیلی مِیل از آن پیشی گرفت.

نیوز کورپ موسسه آقای مِرداک روز جمعه مبلغ ۸۴ میلیون پوند (۱۱۹ میلیون دلار)‌ نقصان سرمایه را در حساب‌های روزنامه سان ثبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیوز کورپ مبلغ ۸۰ میلیون پوند (۱۱۳ میلیون دلار) را بابت هزینه‌های رسوایی رخنه تلفنی در نظر گرفته است که ۵۲ میلیون پوند (۷۳ میلیون دلار) آن هزینه‌ها و غرامت‌های پرداختی به شاکیان شخصی پرونده بوده است. در سال ۲۰۱۹ نیز ۲۷ میلیون پوند برای این موضوع هزینه شده بود.

این شرکت اعلام کرد که اکثر ادعاهای مربوط به رخنه تلفنی و پرداخت‌های اشتباه به مقام‌های دولتی را تسویه کرده است یا در مرحله حل‌وفصل‌اند، اما بابت هزینه شکایت‌های دیگر که هنوز دادگاه برایشان حکم نداده است، برآوردی ندارند.

نیوز کورپ اعلام کرد: «با توجه به اطلاعاتی که هم اکنون در دست داریم، برآورد میزان بدهی شرکت بابت این گونه شکایت‌های دیگر، امکان‌پذیر نیست.»

روزنامه سان که در میانه دهه ۱۹۹۰ با شمارگان پنج میلیونی به اوج شکوفایی رسیده بود، افول چشمگیری داشته است. در حال حاضر میزان فروش روزانه این روزنامه کمتر از یک میلیون نسخه در روز است؛ هرچند دیگر در مورد آمار شمارگان به صورت عمومی اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

این شرکت اعلام کرد: «اولویت ما حفظ موقعیت پیشتازمان در بازار خبر به عنوان نشان تجاری شماره یک در بریتانیا است تا همچنان برای خوانندگان جایگاه مهمی داشته باشیم.»

© The Independent