واکنش ایمنی کدام گروه سنی در مقابل کرونا قوی‌تر است؟

بدن نوزادان آنتی‌بادی و سلول‌های دفاعی بیشتری تولید می‌کند

مقاومت بدن نوزادان در برابر ویروس کرونا بیشتر از سایر گروه‌های سنی است - pixabay

یافته‌های یک مطالعه جدید در انگلستان نشان داده واکنش ایمنی نوزادان مقابل کرونا نسبت به دیگر گروه‌های سنی بیشتر است.

محققان انگلیسی پس از یک مطالعه جدید و مختصر که نتایج آن روز دوشنبه ۱۴ ماه ژوئن، منتشر شد به این نتیجه رسیدند که واکنش ایمنی نوزادان مقابل ویروس کرونا از دیگر گروه‌های سنی بیشتر است.

به گزارش هلت دی نیوز، محققان سیستم ایمنی چهار نوزاد زیر سه ماه را پس از بهبودی از کرونا با بزرگسالانی که آن‌ها نیز از کرونا بهبود یافته بودند مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که بدن نوزادان در مقایسه با بزرگسالان آنتی‌بادی و سلول‌های دفاعی بیشتری تولید می‌کند و مقاومت آن‌ها در برابر ویروس کرونا بیشتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان می‌گویند به همین دلیل در حالی‌ که به نظر می‌رسد نوزادان در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیرترند، مشاهده می‌شود نوزادان قادر به دفع ویروس کرونا هستند.

این مطالعه که روی نوزادان کمتر از سه ماه پس از بهبود یافتن از کرونا انجام شده نشان می‌دهد واکنش ایمنی نوزادان به ویروس کرونا بیشتر است. دکتر آنو گونکا، استاد دانشگاه بریستول و سرپرست این پژوهش، گفت: «یافته‌های این تحقیق اطلاعات مناسبی برای ساخت واکسن‌های آینده کوویدـ ۱۹ در اختیار می‌گذارد و می‌تواند به عنوان الگویی برای افزایش ایمنی بدن مقابل ویروس کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.»

دکتر گونکا و گروهش امیدوارند که بتوانند نتایج این تحقیق را روی تعداد بیشتری از نوزادان نیز آزمایش کنند و واکنش ایمنی نوزادان و بزرگسالان را پس از بهبودی از کرونا در چندین مرحله مورد مطالعه و مقایسه قرار دهند.

اگرچه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا مشخص شده بود که کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر به عفونت‌های شدید مبتلا می‌شوند اما همچنان ابهام‌های زیادی در این خصوص وجود داشت. گروه دکتر گونکا می‌گویند پیش از این «اطلاعات کمتری» درباره دلایل ابتلای کم کودکان به کرونا و واکنش ایمنی بدن آن‌ها در برابر این ویروس منتشر شده بود.