طلاق کینه‌جویانه و عاقبت ۸۰ هزار سکه نفقه

دختر نوجوان هزاران سکه ۱ سنتی «حق نفقه» را از روی چمن جمع کرد و به خیریه بخشید

با توجه به اینکه هر قسط که پرداخت می‌کرد ۸۲۵ دلار بود تعداد سکه‌ها را ۸۲ هزار و ۵۰۰ عدد برآورد کرده‌اند- Pexels

دختر نوجوانی اهل ویرجینیا با بخشیدن ۸۰ هزار سکه ۱ سنتی به سازمان‌های خیریه پایانی خوش به واقعه‌ای ناخوشایند داد. پدر متارکه کرده این نوجوان با ریختن این سکه‌ها روی چمن‌های جلو خانه در پی «شرمنده» کردن خانواده سابق خود بود.

فیلم دوربین مدار بسته متعلق به ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) مردی را نشان می‌دهد که با ماشین جلو در خانه‌ای توقف می‌کند و سپس مقدار زیادی از سکه‌های ۱ سنتی را روی چمن جلو خانه می‌ریزد. این آخرین مبلغ  نفقه‌ای بود که باید بابت نگه‌داری فرزندان به همسر قبلی خود می‌پرداخت.

اِیوری سَنفورد ۱۸ ساله، درباره این حادثه به شبکه دبلیو.تی‌.وی.آر گفت: «مادرم رفت بیرون و قیافه‌اش این طور بود که "اینا چیه می‌ریزی تو حیاط من؟" و تا وقتی هم که او فریادزنان نگفته بود "اینم آخرین حق نفقه‌ات" نشناختش.»

این دختر ۱۸ ساله این حرکت را «دردناک و زننده» خواند و گفت روی او تاثیر بدی داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشیزه سَنفورد گفت: «این رفتار بزرگ‌ترها برای بچه‌ها آزاردهنده و مخرب است. مهم نیست چند ساله باشند، بچه باشند یا بزرگسال، رفتار پدر مادر همیشه روی بچه‌ها اثر دارد.»

این نوجوان که فقط چند روز تا فارغ‌التحصیلی‌اش از دبیرستان دیپ ران فاصله داشت، تصمیم گرفت تا با بیل و به کمک مادر و دوستانش این ده‌ها هزار سکه را جمع‌آوری کند.

خانم سَنفورد در مصاحبه با  دبلیو.تی‌.وی.آر گفت: «این کار او فقط برای شرمنده کردن مادرم نبود، بلکه من و خواهرم را هم شرمنده کرد و این ناراحت‌کننده است که او قبلش حتی به این قسمت ماجرا فکر هم نکرده است.»

این خانواده اعلام کردند که تمام این سکه‌ها را به مرکز حمایت از بازماندگان خشونت جنسی و خانگی و قاچاق انسان در ریچموند، ویرجینیا، به نام پناهگاه امن اهدا خواهند کرد.

خانم سَنفورد افزود: «فکر می‌کنم با این واکنش و دادن این پول به مادران و فرزندان نیازمند، این ماجرا پایان خوش و آموزنده‌ای پیدا کرد.»

وقتی آیوِری سَنفورد ۱۸ ساله اهل ویرجینیا از مدرسه به خانه بازگشت، نمی‌توانست آنچه را می‌دید باور کند.

پدرش ۸۰ هزار سکه ۱ سنتی روی چمن جلو خانه مادرش ریخته بود.

«این کار او فقط برای شرمنده کردن مادرم نبود، بلکه من و خواهرم را هم شرمنده کرد و این ناراحت‌کننده است که او قبلش حتی به این قسمت ماجرا فکر هم نکرده است.»

کتی ایستر، مدیر اجرایی موسسه پناهگاه امن، در مصاحبه با روزنامه واشینگتن پست گفت: «از دل چنین وضعیت ناخوشایندی که دختر خانواده هم شاهد آن بود وضعیت خوشایندی بیرون آمد.»

خانم ایستر افزود: «هر طور بود توانستند خودشان را از این ماجرای غم‌انگیز خلاص کنند.»

او در مصاحبه با واشینگتن پست گفت از وقتی که خبر این ماجرا در فضای مجازی همه‌بین شد کمک مالی به موسسه به بیش از ۵ هزار دلار افزایش یافته است.

این دختر نوجوان می‌گوید سال‌ها است که با پدرش صحبت نکرده است.

پلیس منطقه هنریکو کانتی نیز در مصاحبه با واشینگتن پست تایید کرد ماه پیش برای رسیدگی به «ماجرایی مربوط به مسائل خانوادگی» به آن‌ها زنگ زده بودند و در این قضیه مقدار زیادی «پول خرد ۱ سنتی در راه ورودی منزل» متعلق به مادر خانم سنفورد ریخته بودند.

پدر خانواده که هویت وی را اعلام نکرده‌اند بابت ریختن این پول خردها تحت تعقیب کیفری قرار نمی‌گیرد و با توجه به اینکه هر قسط که پرداخت می‌کرد ۸۲۵ دلار بود تعداد سکه‌ها را ۸۲ هزار و ۵۰۰ عدد برآورد کرده‌اند.

او در مصاحبه با شبکه دبلیو.تی‌.وی.آر گفت ۱۸ سال سرخوردگی فروخورده باعث شد دست به چنین کاری بزند اما افزود دوست نداشت فاصله بین او و دخترش افزایش یابد.

© The Independent

بیشتر از جهان