اصرار ملکه به بریدن کیک با شمشیر تشریفاتی

ملکه بریتانیا با این کار خنده به لب‌ دوشس‌های کورنوال و کمبریج آورد

ملکه همچنین میزبان مهمانی‌ای در فضای باز در پروژه عدن بود- Oli SCARFF / POOL / AFP

ملکه اصرار داشت که در یک مراسم سلطنتی در [دوک‌نشین] کورنوال، از شمشیر تشریفاتی برای برش کیک استفاده کند. او با این کار خنده به لب‌های دوشس‌های کورنوال و کمبریج آورد.

ادوارد بولیتو، نایب لرد دوک‌نشین کرنوال، شمشیر را برای بریدن یک کیک بزرگ در جشن مراسم «بیگ لانچ» (ناهار بزرگ) برای پروژه عدن (Eden Project) به دست ملکه داد.

گرچه یکی از دستیاران به ملکه گفت که چاقوی معمولی نیز برای بریدن کیک موجود است، ملکه پاسخ داد: «می‌دانم موجود است، اما [شمشیر] غیرعادی‌تر است.»

کامیلا در برش قسمت آخر کیک ملکه را یاری کرد.

پاتریک استوارت، مدیر اجرایی «پروژه عدن» (خیریه‌ای آموزشی و زیست‌محیطی در دوک‌نشین کورن‌وال)، درباره دیدار ملکه گفت: «مثل ستاره‌های دنباله‌دار است؛ به ندرت رخ می‌دهد.»

«نکته مهم برای من این بود که این دیدار به‌رغم دلایل زیادی برای انجام نشدنش، صورت گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این واقعیت که زیر نگاه‌های جی ۷،  فرصتی دیدند برای گوش دادن به برخی از داستان‌های صمیمانه مردم اینجا و ریسک از دست دادن قطار و از این دست مسایل را به جان خریدند، واقعا ارزشمند بود.»

«ناهار بزرگ» یک گردهمایی سالانه همسایگان و مردم محلی در پروژه عدن است. در این مراسم مردم ضمن صرف غذا با هم و ایجاد روابط دوستانه، به شناختن یکدیگر تشویق می‌شوند. این مراسم در سال ۲۰۰۹ با حمایت دوشس کورنوال راه‌اندازی شد.

در طول شیوع ویروس کرونا، ناهار بزرگ به صورت مجازی برگزار شده است. اما سال آینده در ماه مه قرار است بخشی رسمی از جشن هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه باشد.

۲۰ مهمان امسال داوطلبان محلی‌ای بودند که برای خدمات خود به این مراسم دعوت شده بودند؛ از جمله برخی از کارمندان خانه‌های سالمندان که در خط مقدم مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا قرار داشته‌اند. ملکه از آنان به دلیل پشتیبانی‌شان در طول همه‌گیری از افراد نیازمند در جوامع خود، تشکر کرد.

ملکه همچنین میزبان مهمانی‌ای در فضای باز در پروژه عدن بود و رهبران جهانی جی ۷ و شاهزاده ولز و دوشس کورنوال و دوک و دوشس کمبریج هم به او پیوستند.

تصاویر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در حال صحبت با ملکه و شاهزادگان منتشر شده است و برای بزرگداشت این گردهمایی، یک تصویر دسته‌جمعی با رعایت فاصله اجتماعی نیز گرفته شد.

هنگامی که ملکه از رهبران جهان پرسید «قرار نیست وانمود کنید که انگار اوقات خوشی دارید؟»، بار دیگر موجب خنده حضار شد.

بوریس جانسون پاسخ داد: «بر‌ خلاف ظاهر‌مان، اوقات خوشی داریم.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی