نحوه احترام به ملکه الیزابت دوم در جمع‌های خانوادگی

«ملكه دوست دارد مثل یک خانم روستایی با حیوانات خود سروکار داشته باش»

ملکه الیزابت دوم - Reuters

ویکتوریا پرایور، دخترخوانده ملکه، جزئیات جدیدی را درباره آداب و رسوم احترام به ملکه در پشت درهای بسته‌ کاخ، از جمله زمانی که باید در پیشگاه علیاحضرت به احترام زانو خم کند، فاش کرده است.

خانم پرایور که نوه عمو-عمه مادر ملکه است، به مناسبت ۹۵ سالگی تولد ملکه، در مستند جدید شبکه آی‌تی‌وی موسوم به «ملکه و دخترعمو و پسرعموهایش» با الکساندر آرمسترانگ مجری این برنامه مصاحبه کرد.

مهمانان این برنامه که دوشنبه شب پخش شد، نامه‌های شخصی، عکس‌ها و همچنین یادگاری‌های کمیابی را از ملکه به نمایش گذاشتند، و از خاطرات مورد علاقه خود از ملکه سخن گفتند.

خانم پرایور در مصاحبه‌ای با الكساندر آرمسترانگ در خانه‌اش در نورفولک، نحوه تعامل وی با ملكه را در فضا‌های خانوادگی فاش کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مادرم او [ملکه] را لیلی‌بت صدا می‌کرد، اما ما او را «بانو» خطاب می‌کردیم. اگر او شب را پیش ما بماند، در اولین دیدار صبح فرداش باید احترام مخصوص سلطنتی بگذاریم، اما دیگر در بقیه طول روز نیاز به ادای احترام نیست. رسم این است.»

پرایور گفت ملکه دوست دارد زندگی ساده‌تری مثل «یک خانم روستا‌نشین» داشته باشد، و اضافه کرد که بقیه اعضای خانواده «همه آدم‌های عادی» بودند.

او گفت: «منظورم این است كه ملكه دوست دارد مثل یک خانم روستایی با حیوانات خود سروکار داشته باشد.»

او گفت كه ملکه در كودكی به او کتاب‌های داستان کودکان تویستر (Twister) و وینیِ خرس کوچولو (Winnie the Pooh) را هدیه داده است، و «مراقبت او از احوالات اطرافیانش» را «باورنکردنی» توصیف كرد.

خانم پرایور دختر مارگارت رودز، یکی از نزدیک‌ترین دوستان ملکه، است. مادر او همچنین در عروسی ملکه با شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۴۷، ساقدوش عروس بود.

او به آرمسترانگ، مجری برنامه، گفت: «ملکه مادر و مادربزرگ من بسیار نزدیک بودند و ملکه مادر علاقه فراوانی به مادر من و خواهران او داشت.»

در این برنامه مستند که فقط یک بار دوشنبه شب ساعت ۲۱ از شبکه آی‌تی وی یک پخش شد، آقای آرمسترانگ برای کشف جزئیات جدیدی درباره تعاملات ملکه با دیگران، به دیدار برخی از اعضای خانواده ملکه رفت.

اولین حضور عمومی ملکه از زمان مرگ همسرش شاهزاده فیلیپ، روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح رسمی پارلمان بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی