هری و مگان بدون موافقت ملکه نام لیلیبت را برای نوزادشان انتخاب نمی‌کردند

یکی دیگر از نام‌های دختر هری و مگان که یازدهمین نتیجه ملکه است، به یاد مادر بزرگش ـ شاهزاده خانم ولز ـ دایاناست

شاهزاده هری و مگان مارکل- STR / AFP

سخنگوی دوک و دوشس ساسکس می‌گوید آن‌ها نام «لیلیبت» را اگر ملکه انگلستان «تصمیم آن‌ها را تأیید نمی‌کرد» برای نوزاد خود انتخاب نمی‌کردند. این نام کوچک‌شده نام الیزابت و نامی است که پدر ملکه انگلستان او را با آن می‌نامیده است.

بنا به یک منبع آگاه در کاخ (باکینگهام) دوک و دوشس ساسکس گزارش بی‌بی‌سی را مبنی بر اینکه ملکه از پیش در جریان استفاده از نامش قرار نگرفته بود، تکذیب کرده‌اند.

سخنگوی شاهزاده هری و مگان مارکل به ایندیپندنت گفت: «دوک پیش از اعلام (نام نوزاد) با خانواده‌اش صحبت کرد. در واقع، مادربزرگش نخستین فرد خانواده بود که (هری) با او تماس گرفت. در جریان مکالمه او (هری) اظهار امیدواری کرد که نام دخترش را به نشانه قدردانی از او (ملکه) لیلیبت بگذارد.»

این سخنگو افزود: «اگر او (ملکه انگلستان) با این تصمیم موافقت نمی‌کرد، آن‌ها از این نام استفاده نمی‌کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیلیبت نامی بود که پدر ملکه، الیزابت دوم، بر او گذاشت که بعدها سایر اعضای خانواده سلطنتی به ویژه همسرش شاهزاده فیلیپ ـ دوک ادینبورو ـ در خطاب به ملکه استفاده می‌کردند.

یکی دیگر از نام‌های دختر هری و مگان که یازدهمین نتیجه ملکه است، به یاد مادر بزرگش ـ شاهزاده خانم ولز ـ دایاناست. 

هری و مگان تولد دومین فرزندشان را روز یکشنبه اعلام کردند. او روز جمعه ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) در بیمارستانی در ناحیه سانتا باربارای کالیفرنیا متولد شد.

در بیانیه‌ای که در حساب کاربری توییتر خاندان سلطنتی منتشر شد آمده است که ملکه، شاهزاده ولز، دوشس کورنوال و دوک و دوشس کمبریج از شنیدن خبر تولد نوزاد جدید «بسیار خوشحال شده‌اند». 

در این بیانیه آمده: «به دوک و دوشس ساسکس برای تولد لیلیبت دایانا تبریک می‌گوییم. ملکه، شاهزاده ولز و دوشس کورنوال و دوک و دوشس کمبریج از شنیدن این خبر خوشحالند.»

روز سه‌شنبه شاهزاده چارلز در جریان دیدار از کارخانه تولید اتومبیل مینی‌ماینر در آکسفورد بابت اینکه برای پنجمین بار پدربزرگ شده اظهار خوشوقتی کرد و گفت حفظ یک جهان سالم برای نسل‌های آینده مهم است.

او گفت: «توسعه فناوری از جمله اتومبیل‌های برقی یا استفاده از هیدروژن سبز به عنوان سوخت خودروهای سنگین برای حفظ جهانی سالم برای نسل‌های آینده حیاتی است. این چیزی است که امروز و با توجه به اینکه به تازگی و برای پنجمین‌بار پدربزرگ شده‌ام، به آن سخت توجه دارم. این خبر خوش حقیقتا یادآور لزوم ادامه ابداعات در این زمینه به ویژه فناوری باتری‌های پایدار و میراثی است که برای نوادگانمان برجای می‌گذاریم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی