وندی شرمن: انتخابات ایران مذاکرات هسته‌ای وین را پیچیده می‌کند

انتظار می‌رود دور ششم مذاکرات از روز شنبه آغاز شود

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه ایالات متحده- REUTERS

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت مذاکرات بین ایران و قدرت‌های جهانی در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ آخر هفته جاری میلادی، روزهای شنبه و یکشنبه در وین از سرگرفته خواهد شد و تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ ژوئن ایران، عاملی است که این مذاکرات را پیچیده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او در یک نشست مجازی که اندیشکده صندوق مارشال آلمان برگزارکننده آن بود، گفت: «می‌دانم که مذاکرات بار دیگر این آخر هفته آغاز خواهد شد... فکر می‌کنم پیشرفت زیادی حاصل شده است، اما طبق تجربه من تا وقتی که آخرین جزئیات قطعی و محکم نشود، نخواهیم دانست که آیا به توافقی دست خواهیم یافت یا نه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وندی شرمن که یکی از عوامل کلیدی مذاکراتی بود که شش سال پیش به برجام منتهی شد، گفت که البته با انتخابات ریاست جمهوری ایران که چند روز آینده برگزار می‌شود، این روند پیچیده است. او در این باره که چرا معتقد است انتخابات پیش روی ایران به پیچیده شدن مذاکرات جاری در وین می‌انجامد، توضیح بیشتری ارائه نداد.

تا کنون پنج دور مذاکره در مورد نحوه بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به پیروی کامل از تعهدات خود در آن توافق، برگزار شده است. مذاکرات ایران و آمریکا به‌صورت غیرمستقیم و از طریق اتحادیه اروپا و با حضور سایر اعضای باقی‌مانده در توافق در چارچوب کمیسیون مشترک برجام انجام شده است و ظاهرا قرار است ادامه یابد.

یک منبع دیپلماتیک به رویترز گفته است که انتظار می‌رود دور ششم این مذاکرات از روز شنبه آغاز شود.