حمله منتسب به اسرائیل به منافع شبه‌نظامیان «تحت حمایت ایران» در سوریه

گزارش تایمز اسرائیل حاکی از آن است که حمله هوایی شامگاه سه‌شنبه اسرائیل خسارت‌هایی در جنوب و مرکز سوریه بر جای گذاشته است

تصویر آرشیوی از فعال شدن سیستم دفاع موشکی بر فراز دمشق-AFP

رسانه‌ دولتی سوریه از انهدام یک موشک اسرائیلی بر فراز دمشق پایتخت این کشور خبر داد. برخی منابع ارتش اعلام کردند که موشک‌ها شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران را هدف گرفتند.

گزارش تایمز اسرائیل حاکی از آن است که حمله هوایی شامگاه سه‌شنبه اسرائیل خسارت‌هایی در جنوب و مرکز سوریه بر جای گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین حمله‌ای است که در یک ماه اخیر به اسرائیل نسبت داده می‌شود. مقامات اسرائیل معمولا گزارش‌ها درباره این حمله‌ها را تایید یا تکذیب نمی‌کنند. اما پیش‌تر وعده داده بودند که تا بیرون راندن سپاه و نیرو‌های تحت حمایت آن از سوریه به حمله‌ها به منافع آنها در سوریه ادامه می‌دهند.

خبرگزاری دولتی سوریه می‌گوید، سیستم‌های دفاع هوایی برخی موشک‌های اسرائیل را خنثی کرده‌اند. اما برخی از آنها به هدف برخورد کرده و خسارت‌هایی به بار آورده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیا است گزارش داده که موج انفجار ناشی از حمله هوایی اسرائیل به اهداف نظامی ارتش سوریه در دمشق و شهرهای اطراف احساس شده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش اسرائیل در دهه گذشته صدها حمله هوایی علیه شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی انجام داده است. یکی از اهداف این حمله‌ها جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله بوده است.

بیشتر از جهان