درس بزرگ نادال و جوکوویچ به تنیس‌بازان ایتالیایی

موزتی سابقه قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا در رده سنی زیر هجده سال را در سال ۲۰۱۹ نیز در کارنامه‌اش دارد

رقابت موزتی در مقابل جوکوویچ - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

مسابقات تنیس آزاد فرانسه در ۹مین روز خود حال‌وهوای متفاوتی را تجربه کرد و در نخستین بازی مهم در مرحله یک هشتم نهایی نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، رودرروی موزتی ۱۹ ساله از کشور ایتالیا قرار گرفت.

موزتی که سابقه قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا در رده سنی زیر هجده سال را در سال ۲۰۱۹ نیز در کارنامه‌اش دارد پدیده این مسابقات به شمار می‌رود. جوکو در ست اول موفق شد تا یکی از گیم‌های موزتی را برک کند. اما موزتی به خوبی به بازی برگشت و با زدن ضربات عمیق فورهند و بکهند کار را برای جوکو بسیار سخت کرد تا جایی که بازی به تایبرک کشیده شد.

موزتی توانایی خود را در تایبرک نیز به جوکو تحمیل کرد و ست را در عین ناباوری ۷ بر۶ پیروز شد. موزتی در ست دوم نیز مانند ست اول درخشان بازی کرد و با انگیزه فوق‌العاده ست دوم را نیز ۷ بر۶ پیروز شد. در حالی که فقط یک ست تا پیروزی در بزرگ‌ترین مسابقه تنیس خود فاصله داشت جریان بازی به کل تغییر کرد. فشار ضربات جوکو در دو ست ابتدایی موزتی را به شدت خسته کرده بود و همین موضوع سبب شد تا ست‌های سوم و چهارم را با نتایج ۱ بر۶ صفر بر ۶ واگذار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ست پنچم و نهایی نیز کار برای موزتی سخت‌تر شد و پس از پیش افتادن جوکو در چهار گیم ابتدایی، موزتی تصمیم به کناره‌گیری از ادامه بازی گرفت و به این ترتیب جوکو توانست به جمع هشت تنیسور پایانی راه پیدا کند. جوکوویچ پس از پایان بازی گفت: «باید منصف باشم. من در دو ست ابتدایی بسیار ضعیف بازی کردم و مقداری استرس داشتم، سرویس‌های خوبی نزدم و اکثر ضرباتم به خارج از زمین می‌رفت. موزتی نیز در دو ست اول فوق‌العاده بود و بدون اشتباه ظاهر شد، انتظار چنین بازی را از او نداشتم. پس از شکست در دو ست برگشتن به بازی بسیار سخت می‌شود. اما با انگیزه‌ای که در من به وجود آمد توانستم به بازی برگردم و ست سوم را پیروز شوم. موزتی در ابتدای ست چهارم کمی خسته شده بود و من از این فرصت به خوبی استفاده کردم و متاسف هستم که نتوانست بازی را تا آخر ادامه دهد. خوشحالم که مقابل بازیکنان جوان قرار می‌گیرم و عقب افتادن به این شکل در مسابقه مرا به چالش می‌کشد تا آمادگی جسمانی خود را محک بزنم.»

در دیگر مسابقه حساس این مرحله رافائل نادال اسپانیایی مقابل دیگر تنیسور ایتالیایی و جویای نام در این مرحله از مسابقات قرار گرفت و موفق شد در سه ست متوالی یانیک سینر را از پیش رو بردارد. نادال در ست اول مقداری با نوسان کار را آغاز کرد اما رفته رفته بر جریان بازی مسلط شد. سینر در ست اول بارها و بارها با ضربات پرقدرت فورهند خود نادال را تحت فشار گذاشت اما به نظر می‌رسید نادال در هر مرحله از مسابقات آمادگی بیشتری پیدا می‌کند و روش بازی کردن مقابل اینگونه ضربات را به خوبی می‌داند.

نادال ست اول و دوم را با نتایج ۷ بر ۵ و ۶ بر ۳ پیروز شد و  ست سوم را ۶ بر صفر برد تا نشان دهد برای چهاردهمین قهرمانی اسب خود را زین کرده است. به این ترتیب نادال نیز به جمع هشت تنیسور پایانی مسابقات راه پیدا کرد و در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف شوارتزمن آرژانتینی که دوستی نزدیکی نیز با وی دارد برود.

بیشتر از تنيس